Skogsfen

Alla inlägg den 4 oktober 2012

Av skogsfen - 4 oktober 2012 10:55

Hej på er!

Ja nu har jag precis läst att biblioteken gömmer undan Tintin. Vet inte riktigt vad jag tycker. Det är ju trots allt något som är skrivet och pupliserat under en tid då vi trodde så. Men det är ju klart att det inte är försvarbart att vara rasistisk. Men börjar vi gömma skrifter för att vi inte tycker så längre då är vi inne på ett farligt spår. Vem ska bestämma vad vi ska tycka och vem ska vi gömma härnäst.

Så har vi Romern som inte fick hyra en bil, ja det är väl resultatet av vad vi lärt oss under hela vårt levende här på jorden. Allt fämmande är farligt. Är det så? Tänk över frågan. Vi är främmande när vi reser eller bosätter oss utomlands. Är de rädda för oss då? Eller är det en fråga om makt, vi gör det för att vi kan göra det. Tänk om denne romer var född i Sverige av föräldrar som också var födda här. Då diskriminerar vi ju oss själva.

Hade inte någon enda vågat något hade vi inte varit där vi är nu. Då hade vi fortsatt att leva i grottor.

Alla människor är skapade av samma Gud vi har bara lite olika utseenden och färger. Själen är den samma till och med förenad på något vis. Kramar till er alla från

SKOGSFEN

  

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards