Skogsfen

Direktlänk till inlägg 26 november 2012

Bio med barnbarn.

Av skogsfen - 26 november 2012 09:41

Hej på er!

I går var jag och min man på bio med mitt näst yngsta barnbarn. Vi hämtade honom vid 1-tiden för att vi skulle hinna äta lite med. Han heter Jonathan och är 9 år det var han som fick välja var vi skulle äta. Han valde först McDonalds, jag kunde se knottrorna växa på min man som inte gillar McDonalds. Men sen ändrade han sig och valde MAX. Vilket jag tyckte vad skönt med tanke på min man. Min man skulle ha följt med till McDonalds utan att klagat han skulle aldrig lägga fram sin åsiker för ett barn. Min fina gubbe. Nu blev det MAX istället och det var smaskens.

När vi var mätta och goa så hade vi en timme till övers innan bion då gick vi till MediaMark. Där passade jag på att få lite julklappstips. 

Så kom vi då till bion "Hotell Transylvanien" en fin familjefilm om en vanpyr som tog hand om sin dotter och drack blodersättning. Sen byggde han hotell för Monster så de skulle slippa bli rädda för människorna. Vi var nöjda med biobesöket alla tre. Barnbarn värmer själen.


Kram från Skogsfen.

  


Ett ord på vägen: Fånga inte dagen, släpp den fri. (okänd)

 
 
Primrose

Primrose

26 november 2012 10:56

Här släpper jag dagen fri,-)
Fint citat!
Vilken underbar dag med barnbarnet ,-)))
En väldigt lycklig kille som fick en heldag.
Bra att det blev Max då! Och filmen verkar ju bra, ,-)))
Visst är det mysigt att få sånna här speciella dagar med barnbarnen ! ,-)
Ha det fint, förstår att ni Ler ännu, det brukar jag göra!
KRAM från mig Primrose ,-)

http://penandparchment-penandparchment.blogspot.se

skogsfen

26 november 2012 11:29

Ja, man lever länge på barnbarnslycka.
Kram till dig med.

 
Spanaren

Spanaren

27 november 2012 12:03

Underbart klokord!
Jag värms upp av eran fina söndag med barnbarnet och tack för det/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

27 november 2012 18:05

Tack vännen, ja det var en fin dag.
Kramar från Fen

 
Primrose

Primrose

27 november 2012 19:28

Om du tittar på mina bilder så förstår du, fulmålning är när man bara kluddrar som man vill ,-))))
Inte perfekt så långt ögat ser.
Helt fri själ, då mår man kanon ,-)))
Ha det fint ,KRAM Primrose ,-)

http://penandparchment-penandparchment.blogspot.se

skogsfen

27 november 2012 19:45

Ok jag förstår men det behöver inte bli ful väl??? :) Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2012 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Skapa flashcards