Skogsfen

Direktlänk till inlägg 5 december 2012

Stjärnsmäll!?!?

Av skogsfen - 5 december 2012 20:33

 


Detta är det sista vi gjort i Pinglorna, hade Pingleträff förra ons har inte hunnit med att ta med detta.

Mycket enklare att göra än vad det ser ut. Men väldigt fint blev det.

Ja, nu pysslas det mycket i stugorna runt om i landet. Mysiga kvällar med skratt och prat. Jag vet att det är olika där med, alla får inte vara med i gemenskapen.  Men jag tycker ändå att vi som håller på med detta inte ska behöva ha dåligt samvete. Världen blir inte bättre för att vi avstår. Det är likadant med alkoholen, vi som kan sköta den ska inte be om ursäkt för att vi dricker ett glas eller två till god mat. Inget blir bättre av att alla får avstå. Däremot kan man ju ta hänsyn. 

Män som slår sina fruar är oftast väldigt osäkra och undfallande mot andra personer och de behöver hjälp för att lära om sitt beteende. När första slaget har kommit så måste man söka hjälp. Det blir bara värre och värre. Det finns så många olika beroenden och alla är tecken på att människan inte mår bra. Vi kan bara finnas där när de vill ha stöd. Under tiden får vi se till att vi själva mår bra, så vi orkar finnas där när de vill ha (min din) hjälp.

Det här blev inte vad jag tänkt skriva men nu är det skrivit så det får stå så.


Kramar från Fen


Ett ord på vägen: Man kan inte göra allt, men man kan göra något.

  

 
 
Primrose

Primrose

6 december 2012 09:12

Underbar stjärna!
Jag tycker den ser svår ut att göra!
Håller med dig i en blogg du inte tänkte skriva ,-)
Det är ju så i livet att vi alla lever våra liv. Vi kan inte avstå från allt bara för att andra inte gör samma sak.
Vi måste få fira, glädjas, dricka vin , till maten dricker vi.
Men det spelar ingen roll, om vi ska tänka att vi aldrig kan göra något kul, då får vi gräva ner oss!
Att visa omtanke kan göras på så många sätt, inte att sluta leva själv.
BRA inlägg!
Ha det fint. KRAM Primrose ,-)

http://penandparchment-penandparchment.blogspot.se

skogsfen

6 december 2012 09:25

Tack Primrose för dina ord så är det vi kan inte bara lägga oss ner och dö....för att världen ser ut som den gör. Utan istället leva så gott vi kan och finnas till för varandra.
Stjärnan blev fin och var som jag skrev lätt att göra.
Kramar från Fen

 
Spanaren

Spanaren

6 december 2012 12:30

Så underbar sjtärna ... väcker ha-begär :-)
Bra talat om alkoholen ... så tycker jag också /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

7 december 2012 06:31

Ja världen är upp och ner...Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Skapa flashcards