Skogsfen

Alla inlägg den 27 december 2012

Av skogsfen - 27 december 2012 10:32

 


För ca 50 år sedan fick jag den ena av dessa tomtar i julklapp av min bror. Varje julafton har jag nigit och sagt god jul till denna tomte sedan dess.  Tomten har varit med om en hel del blandannat en ivasion av möss som åt upp hans skägg,  hans stövlar och bet sönder hans rock. Skägget fick jag klippa till och rocken gick att laga, men stövlarna var det värre med. Då kom min dotter med dessa babytossor som hon haft som liten och tyckte tomten skulle ha dem. Hon var nog 10-11 år när det hände och tomten har fått behålla tossorna på. Den andra tomten har inte samma höga status här än, men han lär sig nog seder och bruk från den äldre. Eller vad tror ni   


Kramar från skogsfen.  

  


Ett ord på vägen: Nya kvastar kan vara bra men det är de gamla som hittar i hörnen.

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards