Skogsfen

Direktlänk till inlägg 18 januari 2013

Kunskap, lära något nytt.....

Av skogsfen - 18 januari 2013 10:02

Att lära sig något nytt, det är kul. Jag tror att hjärnan vill lära hela tiden. Glädjen när man plötsligt förstår och kan, den är undrbar.

Jag har krånglat ett tag med att lägga in länkar som man kan klicka på direkt i texten. Jag vet inte vad jag gjort för fel men det har inte funkat. Här är min lärare http://spanaren55.bloggplatsen.se Det funkar hurra, hurra. 

Vad ska jag hitta på nu då så min hjärna får vara glad. Jag kommer nog på något det är spännande att leva. Vad hittar ni på för att göra er hjärna glad? Kanske får jag något förslag som min hjärna med blir glad av.



Kramar från Skogsfen

  

Ett ord på vägen: Ge av dig själv och du får glädje tillbaka.

 
 
Spanaren

Spanaren

18 januari 2013 11:47

Se där ;.)
Undra om det är jag eller du som njuter mest just nu *fniss*
Jag blir glad om jag kan hjälpa någon med det den personen frågar om. Själv fick jag hjälp med när jag frågade om tanka, senryu och så vidare i poeter.se Lyckan med att förstå blir underbar när man förstår ... så jag förstår precis hur du känner just nu min fina Skogsfe :-)
Glädja hjärnan är det inte att vara öppen och positiv med att lära sig något nytt varje dag via sina medmänniskor, böcker, radio och teve och så vidare. Ha en bra dag/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

18 januari 2013 12:49

*ler*- jag med, du har rätt allt de där sätter igång kontoret och personalen blir glad. *le* igen/kram

 
Ingen bild

Bosse Lidén

18 januari 2013 13:11

Hej!
Tack för att du berättade om min blogg. Spanaren har berättat. Lyckost ni som finns bakom häftiga alias. Jag har ju kört tvärtom. Bara jag inte blir ökänd. :)
Mitt tips är tvärtom. Skaffa dig INTE den hobby som jag skrev om i dagens inlägg på min blogg. Den var direkt livsfarlig. Som en drog. Håll dig till dina katter och handarbete.
Jag kikade runt i din blogg. Du verkar dela med dig av kloka råd. Blev berörd av din text om din svägerska. Du har så rätt i dina åsikter.
Jag är verkligen inte hemma i länk- och hur man gör med alla tekniska finesser med datorn. Tur jag kan fråga min yngsta dotter. Nu ska jag fredagstäda.
Ha en fin helg i småland. Lite avslöjade du i din presentation.

skogsfen

19 januari 2013 10:11

Tycker din blogg är värd att berätta om, du skriver både roligt och tänkvärt. Vi får hoppas du blir känd istället för ökänd. :)))
Kram / Skogsfen

 
primrose

primrose

18 januari 2013 13:49

HALLÅ ,-)
Jag vet att det finns en fortsättning på andra sidan ,)
Att dom kan vara med, mina föräldrar kan inte leva i evighet, men jag önskar så att det inte sutar i plågor och oro.
Det är min fasa att som nu min pappa måste få uppleva.
Att lära något nytt är kul ,-)))
Min tröga hjärna som jag har nu har inte lätt att ta in nya saker, men jag försöker ,)))
Känslan är härlig när man lyckas.
Jag målar mest, har inte lyckats få in bilder i min blogg på vanliga sättet ännu!
Det ska gå, men hur!?
Dom har ju ändrat på blogspot!?!
Härlig solig dag, har varit ute med hundarna.
Ha en Härlig Helg!
KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

19 januari 2013 10:09

Ja man vill inte känna sig så maktlös. Vi får hoppas att det slutar lugnt.
Ja hjärnan behöver gympa.
Kram från Skogsfen

 
Kaela

Kaela

19 januari 2013 20:28

Så innerligt sant!

Stor kram!

http://kaela.bloggplatsen.sekaela.bloggplat

skogsfen

20 januari 2013 10:24

Tack och kram tillbaks./Skogsfen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards