Skogsfen

Direktlänk till inlägg 28 januari 2013

I dag gjorde jag det....

Av skogsfen - 28 januari 2013 10:37

Ställde mig på vågen  Japp det var dax att ta tag i livet igen. Förkylningen är så gott som över så jag hade inget att skylla på längre. 


Sommaren står för dörren nja nästan för dörren och det tar ett tag att få denna försummade kropp i topp och i bikini .  Jag har tänkt använda mig av LCHF och skriva här ibland hur det går, vill ha glada tillrop och uppmuntran. Kommer INTE skriva vikten  men viktnedgången. 

Så detta blir första dagen på resten av mitt liv och jag vill att resten av mitt liv ska blir lättare  .


Kramar från Skogsfen.

  

Ett ord på vägen: Själen behöver aldrig banta. 

 
 
Spanaren

Spanaren

28 januari 2013 11:01

Ha, ha ... själen behöver aldrig banta ... superbra :-)

Samvetskval och tankar ger du till oss alla ;.)
Så klart att vi ska heja på/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

28 januari 2013 11:38

Nej, nej inga samvetskval det vill jag inte ge dig, men gärna tankar. I varje kropp finns skönhet det är upp till oss att se den. Just nu så gömmer jag lite skönhet bakom några volanger;)
Kram från Skogsfen

 
Spanaren

Spanaren

28 januari 2013 12:01

Jag ska kämpa på med min tallriksmodell och det var tänkt sen förr ;.) /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

28 januari 2013 12:56

Då är vi två som kämpar, då går det bättre ska du se:)) /kram

 
Ruth

Ruth

29 januari 2013 20:15

Jag ställde mig på vågen efter att jag kom hem efter alla veckor i Värmland och julfirandet, det var inte kul vill jag lova, drygt 5 kg. upp. Schitt, så mycket jag har syndat, många bjudningar hit och dit, samt hembakat och choklad, kan det bli annat en fel.
Det blir LCHF för mig igen också, det är bra, aldrig hungrig eller gottesugen. Jag hoppas du når din vikt vad det lider. Tänk på att det inte går att blanda vanlig mat och LCHF för då går du upp ännu mera.
LYCKA TILL/
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

skogsfen

30 januari 2013 15:21

Nä, precis alltid mätt inget godissug. Jag har kört på förut och det funkar om man följer reglerna.
Kram från Skogsfen.

 
kristina

kristina

29 januari 2013 21:48

Här är det med tallriksmodell och även cykling på morgonen.
Hållt på i 14 dagar vågen har inte rört sig.
Hoppas att det går bättre för dig!
Goa kramar till dig!

http://kristinakickibloggplatsen.se

skogsfen

30 januari 2013 15:19

Det kommer det kommer, det kan vara så att du byter fett mot muskler och muskler väger mer än fett. Och du vilken kondis du får.
Kramar från Skogsfen

 
primrose

primrose

30 januari 2013 11:55

Tur att själen inte behöver banta ,-)))
HEJA PÅ! Även om du äter nåt du inte ska, så är det INTE Förstört! ,-)
Borde själv tänka på min vikt, om jag vill komma in i sommarbrallorna, det går fort mellan feb och maj!
Var så slank, men sen jag kunde äta igen efter min sväljfobi i 34 år, så har jag verkligen problem att jag blivit så hungrig!
Behöver gå ner minst 8 kilo!
Ska kanske haka på dig!
Ha det fint. KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

30 januari 2013 15:17

Jag tycker du ska vara nöjd nu när du börjat kunna äta igen. Egentligen är det fel att vilja banta man ska uppskatta den kropp man har. Men man är bara människa och vill ju ha sina kläder och känna sig fin.
Kramis från Skogsfen

 
Ingen bild

Bosse Lidén

30 januari 2013 21:02

Jag börjar med att önska dig lycka till.

skogsfen

30 januari 2013 22:02

Tack, inne på dag tre och det går bra. Men det gör det i början det är när dagarna blir tresiffriga som det börjar bli svårt ;)
Kram/ Skogsfen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards