Skogsfen

Alla inlägg den 13 februari 2013

Av skogsfen - 13 februari 2013 09:08

Hej på er!

Ibland så trasslar livet till sig eller så kör man fast i gammla hjulspår. Då kan det vara läge att göra något som för alltid förändrar livet. Här är en länk till det:

26 enkla tips som förändrar livet......Lycka till.

Kom att tänka på TV med förändringar och så... När jag var liten så kom TV-en för första gången in i mitt liv när jag var i 10-årsåldern. Vi bodde då längst upp i Värmland i en liten by som heter Höljes. Höga berg gjorde det svårt för motagningen så höga master sattes upp. Tekniken var i sin vagga och bilden därefter. En kanal och det var mest myrornas krig som sändes.

Men vi bänkade oss framför Tv-n om kvällarna hela familjen + grannar och vänner. Det var nästan högtidligt att sitta där och titta på suddiga bilder där man fick gissa vad det handlade om. 

Men det var en viss gemenskap för det pratades en hel del eftersom bilden var så dålig.

Vartefter så blev det ju bättre och bättre, nu tror jag inte de som bor där har några som helst problem, nu finns ju parabol och satelit.

Då fanns det bara en kanal sen kom tvåan, sen färgTV och fyran, vill ni läsa mer så.

 

Ja nu vet ni ju alla hur det blev. Fler kanaler än man kan titta på, TV-apparater överallt, man sitter där ensam eller med någon familjemedlem. Ibland avbryts kalas för det går ju en sån himmla bra serie och den får vi ju inte missa. Skrämmande eller bra, ja det är frågan...vad tycker ni. Har TV-n fått för mycket plats i våra liv?

Kram från skogsfen.

  

Ett ord på vägen: Livet ÄR föränderligt, se till och lev och upplev på vägen.


Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards