Skogsfen

Direktlänk till inlägg 21 februari 2013

Glad att ha er.....bloggisar!

Av skogsfen - 21 februari 2013 10:28

I dag har jag en ledig dag och om en stund ska jag ta en långpromenad i solskenet. Har varit på två kalas i veckan och i kväll blir det ett Årsmöte. Så mina viktproblem kommer nog att kvarstå på måndag.


Jag har varit inne hos er på era bloggar innan och man kastas in i det ena efter det andra. Både i glädje och sorg har jag vandrat med i, denna morgon. Någon hade datastrul, vilket kan driva en till vansinne.



Någon hade skrivit om barnuppfostran med aga, vilket får alla mina sinnen att vända ut och in på sig. Det är så oerhört svårt för mig att läsa om barn, och djur med, som far illa. Jag lever mig in i och känner precis hur de känner, vill bara skynda att hjälpa, krama, och tala om att allt ska bli bra. 


Så var det några som skrev om andlighet om att man ska vara positiv och tacksam. Det skriver jag under på, vi har så mycket att vara tacksamma för. I mitt yrke ser jag människor yngre än mig som inte har fått samma chans i livet som jag. Som inte kan röra sig fritt eller ens tala, helt utelämnade till andras omsorg om dem. Tänk dig att sitta i solen och vara törstig och inte kunna förmedla denna känsla, detta behov. Utan vara helt utelämnad till att andra ska se till att du får ett glas vatten, just precis, när du behöver det.

Jag brukar tänka: hur skulle du vilja bli bemött om det var du som var i deras situation, Ulla. Efter den tanken försöker jag jobba. Sen tänker jag också på hur mycket vi har att vara tacksamma över,och som jag tror att vi har väldigt lätt att ta för givet. Gå, stå, tala, höra, se, känna, lukta, äta, kissa, bajsa, njuta, uppleva, göra själv, bara vara, se samband, le, skratta, känna tillit, känna smärta, och mycket mycket mer.


Tandläkarbesök, hundpromenader och ridstund som kändes bättre än på länge, en av er har just nu en fototävling. Ja det var en givande bloggrunda i dag, som alltid.


En fin stund var när jag läste Primrose blogg om  hur de blivit erbjudna att få delta i när hennes pappa blev lagd i kistan. Och hur hon hade upplevt detta som en fin stund.


Foton från era promenader och era husdjur och era liv gör att man känner sig med, deltar i det ni håller på med. Vi bor i ett långt land jag har blogg vänner från syd till nord och jag älskar er alla, ni tillför mycket i mitt liv. Vi känner inte varandra, vi skulle kunna mötas och stå alldeles bredvid varandra utan att veta om det. Ändå så vet vi mycket om varandra, men vi skulle inte känna igen varandra om vi möttes. Så vad är då vänskap  är det våra själar som möts här eller är det då vi känner igen varandra på utseende? Jag tror inte man kan känna vänskap bara på utseende. Utan det måste vara en kommunikation och det har vi ju här på bloggen.

 

Kramar till er alla från Skogsfen.

  

 

Ett ord på vägen: Vänskap är en gåva från själ till själ, ge och ta emot.



 
 
Agneta

Agneta

21 februari 2013 12:58

Och där tror jag att du satte fingret på så många saker så det är inte sant. Jag skriver under på vartenda ett och det sista om att blogga är väldigt intressant - träffas vi och inte vet om varandra skulle det vara väldigt intressant att vara en liten fluga som visste och sen iaktta!
Jag förstår att du arbetar inom vård och omsorg och då tillhör du dom där fantastiska människorna som vi får förlita oss till ibland. Ni är en så stor skara och det arbete ni lägger ner är otroligt. Dom jag stött på som arbetar så är helt osjälviska i sitt arbete och det är så fint så man blir alldeles gråtmild över vilka insatser som görs, men som inte uppskattas på rätt sätt alltid.
Agneta kramar

http://www.snackskalsdalen.blogspot.com

skogsfen

21 februari 2013 15:53

Hej Agneta och välkommen till min lilla skogsvrå.
Kul du höll med mig sånt gillas *ler*
Ja jag jobbar inom vården och tackar för att du tycker vi är fantastiska.Vi gör och ska göra så att alla känner sig trygga i en utsatt situation. Ha en fin kväll och välkommen tillbaka. Ska kika in till dig med.
Kramar från Skogsfen.

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

21 februari 2013 14:31

Ja, det är så mysigt och intressant att på sina bloggpromenader läsa om olika saker som ens bloggvänner skrivit om
Det är så roligt att blogga....både att skriva och att besöka andras bloggar
det ger så otroligt mycket och är en underbar kommunikation här på nätet
Stor kram tillbaks

http://ingermaryissa.bloggo.nu

skogsfen

21 februari 2013 15:54

Mycket man får lära sig och ta till sig, trivs som fisken i vattnet.
Kram från Skogsfen.

 
Helena

Helena

21 februari 2013 15:16

Himla bra skrivet =))

Kram ♥♥

http://nasseman.bloggo.nu

skogsfen

21 februari 2013 15:55

Tack du, tack du...;)
Kram från Skogsfen.

 
Ulla

Ulla

21 februari 2013 15:26

Hej hej,,,kikar in och lämnar ett spår efter mig.
Visst är det bra att ha sina bloggarvänner...du skickade med ett bra ord på vägen...kram och ha det så bra,,,

http://hoppets.bloggplatsen.se

skogsfen

21 februari 2013 15:57

Hej Ulla välkommen välkommen, bra du gillade ord på vägen. Kram från Skogsfen.

 
primrose

primrose

21 februari 2013 18:51

Ja, här inne är det en själslig kontakt ,-)
Så fint!
Ja tänk tanken som du skrev, vi skulle kunna mötas ute och bara gå förbi varann, lite skum känsla.
Har också väldigt svårt med just barn och djur, vill att alla ska ha det bra.
Och tanken att inte få det man behöver utan att vänta på att andra uppfattar ens situaton när man behöver hjälp. jag lever mig också in i andras situationer och känslor, jag har arbetat med svårt sjuka och handikappade.
BRA inlägg!

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

21 februari 2013 22:09

Tack, känner så för mina vänner här. Ja jag har känt det på mig att du är en omvårdande och ömhudad person.
Visst är det skum detta att vi skulle kunna stå bredvid varandra och inte veta om varandra ändå.
Ha det gott kramar från Skogsfen.

 
Ruth

Ruth

22 februari 2013 09:53

Håller med dig, bloggen är ett trivsamt forum där vänner träffas och delar det mesta i vått och torrt. Att vi inte får träffas live så är vi ändå ett, det är ju det innersta som räknas inte utseendet. Fast vi har ju en och annan bild på våra bloggar som talar om hur vi ser ut, även en presentationsbild, tyvärr så har inte du det, alltid trevligt med ett ansikte på bloggägaren. hoppas du får en fin fredag och helg.
Kramen

http://bernamis.bloggplatsen.se/

skogsfen

22 februari 2013 16:33

Jag är ju en Skogsfen;) skoj åt sido.
Foto kommer kanske någon gång vi får se. Jag ska jobba i helgen men det kan vara mysig det med. Kramar från Skogsfen.

 
tulipaner

tulipaner

22 februari 2013 13:15

Rider du? vad roligt!
har haft hand om dotterns ponny i 17år nästan,som fick fara till häst himmlen för 3 år sen blir det i sommar:( men blir man sjuk vad gör man .
Visst är blogg vänner bra,ibland blir man så strålande glad:) vilket berikar ens liv,alla är olika och man lär sig av sin okunskap oxå här,vilket är härligt!

Trevlig helg!

http://tulipaner

skogsfen

22 februari 2013 16:40

Nej inte jag det var en bloggkompis. Jag har ridit för många år sedan. Ja jag blir för det mesta glad men i bland förmedlas något sorglig och då känner man med den bloggare ett tag. Tycker som du att det är lärorikt och många tips får man.
Kramar från Skogsfen.

 
TantGlad

TantGlad

22 februari 2013 21:34

Fina vännen! Visst är det med kännslor man läser alla bloggar. Alla har liksom sitt. Själv är jag glad att du berikar mig som bloggvän!
Önskar dig en toppenhelg!
Kram goa du!

http://TantGlad.bloggo.nu

skogsfen

22 februari 2013 21:41

Tack snälla vad glad jag blir när du tycker att jag berikar dig och dit liv. DU gör mig glad TantGlad.
Ha en tandläkarfri helg.
Kramar från Skogsfen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards