Skogsfen

Direktlänk till inlägg 22 april 2013

Ibland tror man inte sina ögon.

Av skogsfen - 22 april 2013 08:55

   


I går innan jag skulle åka till jobbet satt jag en stund i trädgården och njöt i solen.

Då hörde jag en brummande ljud och öppnade ögonen och fick se detta.

En zippelinare












http://hd.se/klippan/2013/04/18/luftskepp-angor-ljungbyhed/


Jag trodde inte mina ögon och innan vi fick fram kamran och ta kort var den nästan förbi.


Bilden är lånad från nätet .


Sen ställde jag mig på vågen nu på morgonen...nu kom det ett bakslag.

0.2 kg upp Usch nu får jag skärpa till mig.

Jag vet att jag har börjat slarva lite och då går det så här.


Kramisar från Skogsfen.

  


Ett ord på vägen: Tro på din känsla, tro på dig själv, ingen annan vågar tro på dig om inte du vågar.

 
 
Spanaren

Spanaren

22 april 2013 10:51

Bra bild fick du också :-)
Zeppelinaren är inte bara vacker utan den gör nytta också ;.)
Tack för fin artikel/ kram

Ps Nya tag igen min vän

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

22 april 2013 11:13

Ja jag trodde inte sådana fanns numer.
Ny vecka nya tag ;))
Kramis.

 
primrose

primrose

22 april 2013 12:00

Men å så roligt, tänk att få se en sån, ,-))
Tur att du hann ta en bild, jag kan ju säga att jag hade kommit farande med kameran när den hade försvunnit ,-)))
Så läckert!
Ha det gott, KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

22 april 2013 13:03

Ja det var häftigt trodde inte att sådana fanns men nu vet jag. Den kom ända från Tyskland och passerade vårt hus. Hoppas vi ser den igen när den är på väg tillbaka.
Kram från Skogsfen.

 
Agneta

Agneta

22 april 2013 13:51

En zeppelinare, det kan inte vara var dag man får se en sån, jag har då aldrig sett nån! Det måste vara ett vårtecken. Släng ut vågen!
Agneta kram

http://www.snackskalsdalen.blogspot.com

skogsfen

22 april 2013 16:18

Ja jag märker det på mina kläder...men vågen är bra för den piskar mig lite.
Kramis från Skogsfen.

 
TantGlad

TantGlad

22 april 2013 17:02

Vad spännande att få se en sån. Gjör som havet! VÅGA kasta vågen och njut av livet istället. Ett par kilon hit och dit.
Varma kramar från mig!

http://TantGlad.bloggo.nu

skogsfen

22 april 2013 17:39

Jättespännande...nja vågen känns som ett stöd iaf.
Kramis.

 
Älva fors / Lynx63

Älva fors / Lynx63

22 april 2013 17:25

Så kul att få se ett sådant underverk, ha en fin kväll KRAM

http://lynx63.bloggplatsen.se

skogsfen

22 april 2013 17:40

Ha en fin kväll du med....jättespännande.
Kramisar.

 
Sanna

Sanna

22 april 2013 19:05

Vi har ju ett flygfält inte så långt härifrån så jag kanske är lite mer van än du att se flygfän...hehe Fast tjusigt är det allt.

Varma kramar till dig och hoppas du inte blir för ledsen över uppgången på vågen. Det är samma elände här.
/S

http://www.sancha.bloggplatsen.se

skogsfen

22 april 2013 21:05

Vanliga luftballonger ser vi med kanske inte ofta men ibland så kommer de och fräser förbi. Men en Zeppelinare det har jag aldrig sett förr.
Nej då jag vet varför och då får man ta det.
Kramisar från Skogsfen.

 
Ruth

Ruth

22 april 2013 19:21

Så länge sedan jag såg en zeppelinare, men luftballonger och drakflygare förekommer. När jag hade min balkong med kycklingnät ock en massa fåglar så blev dem så rädda för luftballongerna när dem var nära, pyste gjorde dem också, 2 kanariefåglar flög ihjäl sig där ute av rädsla.
Det var en lindrig viktuppgång (0, 2 kg) något måste man ju få unna sig lite då och då. Ha en fortsatt fin vecka med sol och värme.
Kramelikram.

http://bernamis.bloggplatsen.se

skogsfen

22 april 2013 21:07

Oj då stackars fåglar ja det fräser väldigt högt. Första gången jag hörde dem blev jag rädd innan jag såg vad det var.
Ja, ja har man unnat sig får man ta smällen. ;)))
Kramis.

 
Carina Jonsson

Carina Jonsson

22 april 2013 21:16

Kikade runt lite inne på bloggplatsen och hux flux kom jag till din sida :) och dröm om min förvåning när jag ser att du är vän med primrose !!!! Det är även jag.....världen är bra liten ibland.Så har jag lämnat ett avtryck hos dig och vandrar vidare.Ha det gott.MVH.Carina

http://www.svartangel.n.nu

skogsfen

22 april 2013 22:03

Hej Carina...välkommen så kan det gå när man kikar runt. Tack för avtrycket kikar in till dig med sen.
Kram från Skogsfen.

 
tulipaner

tulipaner

23 april 2013 14:45

Men det var inte illa och se såna klenoder,trodde dom inte existerade längre.
0.2 är inte mycket,ta av dig kläderna så är dom borta!
det blir bra det här vet du:)/kram

http://tulipaner

skogsfen

23 april 2013 18:09

Ha, ha ja du är för rolig...jag stod där på vågen som Gud skapade mig så det hjälper inte. Jag får nog ta på mig detta själv, slarvade lite. :))
Kramis

 
Ingen bild

Bosse Lidén

24 april 2013 18:23

Häftig syn! Jag trodde du bodde i djupaste småland.

skogsfen

25 april 2013 11:26

Det gör jag, därför trodde jag det var ett ufo. Ha det gottB-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards