Skogsfen

Direktlänk till inlägg 22 maj 2013

Ögonoperation...äntligen.

Av skogsfen - 22 maj 2013 19:11

Hej på er igen...

Nu är operationen klar, i går så fick mamma ny lins och synen tillbaka på vänster öga. Hon var såååå glad -nu kan jag se igen, sa hon direkt efter.  Hon sa sen på kvällen att hon såg direkt efter operationen ansikterna på söterskorna innan hade de varit som grå skuggor. Jag hoppas verkligen att det går bra och att hon får behålla detta nu.

 



För mammas del var det inget val utan nödvändigt hon var i det närmaste blind. Ha det gott där ute nu vi hörs...

 

Kram från Skogsfen.

  

 

Ett ord på vägen: Det är aldrig för sent att rätta till ett fel, det är fel att INTE göra det.


 
 
Agneta

Agneta

22 maj 2013 20:31

Är det inte fantastiskt! Hoppas hon droppar ögonen som hon ska, det kommer säkert att bli jättebra. Min svärmor gjorde det när hon var 88 år och det var kanon sedan!
Agneta kram

http://www.snackskalsdalen.blogspot.com

skogsfen

23 maj 2013 17:48

Ja det blir nog bra, va till henne i efterm. och då var hon så glad, men hade upptäckt att kaffekokaren var smutsig. Ha, ha ,ha..vad härligt.
Kramisar /Skogsfen.

 
primrose

primrose

22 maj 2013 20:58

Så roligt, skönt att det är över och att det gick bra!
Härligt för din mamma ,-)
Synen är så viktig!
Nu kan hon glädja sig åt allt vackert ute ,-)))
VARM KRAM Primrose .-))

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

23 maj 2013 17:52

Ja synen är viktig...har vetat att hon sett dåligt men kanske inte hur.
Hon förklarade i går att allt hade varit en dimma. Ansikten suddiga och som skuggor. Jag fattar inte hur hon klarat sig.
Kram från Skogsfen.

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

22 maj 2013 22:25

Härligt för din mamma att få synen tillbaka
var det en grå-starr operaion hon fick gjord ?
jag har själv gjort det förra året
Det är underbart att de kan göra dessa operationer nuförtiden och kan tänka mig att din mamma är glad
annat var det förr när folk fick leva med att t.om bli blinda av grå-starr
kramar

http://ingermaryissa.bloggo.nu

skogsfen

23 maj 2013 17:54

Ja det var grå-starr, de bytte lins hon fick en konstgjord i plast. Ja det är fantastiskt vad de kan.
Kram från Skogsfen.

 
TantGlad

TantGlad

24 maj 2013 06:25

Blir så glad för din mammas skull! Så fantastiskt!
Varm och go kram till dig!

http://TantGlad.bloggo.nu

skogsfen

24 maj 2013 10:29

Tack snälla Tant Glad, Kram tillbaka.

 
Spanaren

Spanaren

24 maj 2013 07:32

Så härligt för din mamma och helst nu till sommaren. Nu får hon ta in en helt ny grön värld på alla de sätt :-)
Skönt för dig också att din mamma kan se på sitt öga igen.
Ha en bra dag/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

24 maj 2013 10:30

Ja vi är så glada alla och gladast är mamma.
Kram från Skogsfen.

 
Ingen bild

Bosse Lidén

24 maj 2013 07:34

En härlig solskenshistoria att läsa. Fantastiskt att resultatet kommer så snabbt. Måste upplevas som att få livet tillbaka.
Jag uppskattar som jag skrivit tidigare väldigt mycket dina kloka avslutningsord. Det stämmer så väl.
Trevlig helg

skogsfen

24 maj 2013 10:32

Tack Bosse för dina uppskattande ord det värmer mitt hjärta.
Trevlig helg till dig med och till din familj.

 
Kaela

Kaela

25 maj 2013 15:10

Så underbart att det gick bra för din mamma med operationen!
Hoppas med dig att det fårt fortsätta så.

Kramar om

http://kaela.bloggplatsen.se

skogsfen

27 maj 2013 12:00

Ja vi är så glada alla, mamma var jättepigg i går på självaste morsdag. Nu går vi vidare....
Kram från Skogsfen

 
tulipaner

tulipaner

28 maj 2013 21:37

Men så skönt för din mamma att kunna se igen,kan tänka mig vilken lycka/kram

http://tulipaner

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards