Skogsfen

Direktlänk till inlägg 7 juni 2013

Hemkommen nöjd och glad.

Av skogsfen - 7 juni 2013 11:31

Hej på er!

Ja det var ett tag sen jag var inne här nu, men det har sin förklaring. Jag har varit i Turkiet på en veckas semester. Sol och bad, underbart. Men jag ska börja från början.

Vi åkte den 29/5 kl 7:00 på morgonen, eller rättare vi skulle åkt kl 7:00 men så hände...

Jag får nog börja ännu tidigare med det här för att ni ska förstå. Jag är FLYGRÄDD, har jobbat på det och tycker det går bättre och bättre  Men det är aldrig med lugn och ro som jag kliver på ett plan, utan snarare som ett får till slakt. Ja nu var vi då på väg till Turkiet och hade satt oss på våra platser, då går det ett larm som först verkar vara en liten signal som hörs lite över allt annat ljud. Jag som lyssnar på alla ljud hörde det förstås. Larmet tystnar men kommer tillbaka. Detta upprepas flera gånger medans flygvärdinnorna går omkring och ler och skojar med varandra som om det är hur naturligt som helst att ett larm kommer tillbaka så fort de försöker starta upp flygplanet. Nu börjar fler röra på sig lite olustigt och titta sig omkring. Jag kallsvettas och hoppas att vi ska få gå ur planet, det här är definitivt inte bra för min positiva uppladdning innan jag ska kliva på ett plan.

Men till slut kan inte flygvärdinnorna heller låtsas som inget utan går fram och gömmer sig bakom ett draperi. Nu kommer Kaptenen ut och går ut ur planet pratandes i telefon och försvinner in under planet. Herregud varför reser jag mig inte och går ut jag med, nu mår jag lite illa och har hjärtklappning. Min man som är tryggheten själv visar inget men erkänner sedan att han också tyckte att det var obehagligt. OBEHAGLIGT, jag var svimfärdig och var långt över gränsen för obehagligt.

Då lämnar en man som suttit längst bak planet, och honom såg jag inte mer. 

Efter flera försök och flera turer utanför planet utan resultat så säger Kaptenen att vi får lämna planet och att det skulle komma en tekniker från Helsingborg eller ett nytt plan från Italien. Jag hoppas på nytt plan från Italien, det här har liksom förbrukat mitt förtroende.

En sak till som jag gjort just denna gång var att jag drack ingen alkohol innan jag klev på planet tyckte det var för tidigt på morgonen för detta. Det misstaget gör jag inte om. 

Gissa om det blev samma plan, joedå det blev det men då hade jag passat på att dricka ett glas vin och lite Whisky så nu var jag lite mer lättledd till slakt.

Men eftersom ni läser detta så förstår ni att jag överlevde och kom hem med. Hade det underbart och kunde koppla av helt några sköna dagar med sol och bad. Maten var alldeles för god för att inte ätas upp till sista smulan, men det är ju bara fredag i dag låååångt till måndag och vägning.  

 

Kramar i massor från en utvilad Skogsfe

 

  

 

Ett ord på vägen: Ibland måste man göra något för sig själv, men ibland är det skönt att vara en i skocken. Vi behöver varandra.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
primrose

primrose

7 juni 2013 13:13

Vilken härlig blogg ,-))))
Härligt att ni hade det kanonbra och kom hem!
Jag känner " nästan igen mig" ,-))) Fast jag hade gjort som han som gick av, om nu någon ens fått upp mig i planet.
Tycker du var kanonduktigt! BRA JOBBAT ,-)
Jag hade inte fixat det, om jag inte var redlöst berusad, obs det har jag aldrig varit ,-))) Men nåt sånt hade krävts!
Nu kan du vara himla stolt över dig själv, jag är verkligen impad, och så typiskt att det skulle vara nåt fel på planet.
Kanon att ni kom iväg! och kom hem ,-)))
STOR KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
skogsfen

skogsfen

7 juni 2013 19:54

Tack du för ditt beröm, nu hemma och allt är över kan jag känna en viss stolthet att jag uthärdade. Men där och då var jag RÄDD, hade min man bara visat det lilla minsta så hade vi varit av planet illa kvickt. Men han är lugnet själv, det är tack vare honom som jag vågar flyga.
Kramis.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

 
Ruth

Ruth

7 juni 2013 20:14

Synd man inte bara kan vicka på näsan som Hedvig gjorde i barnprogrammet, så var flygplanet framme i nästa sekund. Vidrigt att vara flygrädd, krånglar det också med planet ja då blir det katastrof i kroppen. Tur du fick hämta andan och njuta några dagar vid poolen och med god mat innan hemresan. Kan känna dina känslor när du får panik.
Kika in på min blogg och titta på arga gubben! Jag skrattade på mig haha.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

skogsfen

8 juni 2013 20:06

Ja tänk att bara tänka sig en annan plats och vips så är man där....underbart.
Men jag tänker så här numera... vill du ut i världen och se och njuta måste du flyga andra klarar det ju. Och är det dax så är det, hoppas det går fort.
Ska kika på arga gubben...
Kramisar.

 
TantGlad

TantGlad

7 juni 2013 20:20

En utvilad skogsfe låter underbart, men allt du fick vara med om........ja oj vad skiträdd jag skulle vara. Men glad att finna dig här trots allt, och välbevarad! Ta en stor wiskey nästa gång vetja......hehehe
Kramar från mig!

http://TantGlad.bloggo.nu

 
Kaela

Kaela

8 juni 2013 13:26

ujuj...det var strongt av dig att klara detta.
Vet inte om jag hade gjort det.
Jag tycker också att flyga är tufft.
Men tänker att är det dags så är det!!!

Allt gott!

http://kaela.bloggplatsen.se

skogsfen

8 juni 2013 20:11

Jag tänker som du tittar mig omkring i planet och tänker är det vi som ska gå över till andra sidan tillsammans. Tänker på alla de små som inte förstår och kanske får lida. Men man får ju inte se och uppleva något om man inte vågar.
Ha det skönt i sommar och kram från Skogsfen.

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

8 juni 2013 13:33

Kan tänka mig det var en obehaglig upplevelse med ett krånglande plan, och speciellt när du är flygrädd
och att det sedan blev samma plan som ni fick flyga med...
ja, det var nog inte så dumt att ta ett par drinkar innan ni åkte ;-)
det lugnar ju lite i alla fall
kramar

http://ingermaryissa.bloggo.nu

skogsfen

8 juni 2013 20:12

Drinkarna hjälpte...en stund iaf.
Kram från Skogsfen.

 
Ingen bild

Bosse Lidén

8 juni 2013 17:45

Vilket äventyr du var med om. Innan semestern ens börjat på riktigt. Jag flyger hellre än åker färja sedan 1994.
Kram Bosse

skogsfen

8 juni 2013 20:19

Jag förstår att du syftar på Estonia och det var en fruktansvärd olycka. Jag förstår med mitt förstånd att alla färdsätt gör en sårbar, men det är inte mitt förstånd som är påkopplat när jag flyger. Det är en ologisk kraft som helt tar över och förvandlar mig, och som jag får sätt allt emot för att ta mig ombord. Utan min kolugna man skulle jag aldrig klara det.
Kram från Skogsfen.

 
skogsfen

skogsfen

8 juni 2013 20:22

Tant Glad jag tryckte på fel knapp och hann inte svara. Säger som Magnus Uggla fast han säger dansa "jag flyger aldrig nykter".
Kram från Skogsfen.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

11 juni 2013 07:43

Ditt ordspråk säger allt! Fasen så duktig du var ... fick du inte massor av beröm av din make? Skönt att du kunde vila ut och inte tänka på hemresan också ... du är en tapper tjej/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

11 juni 2013 10:02

Tack för ditt beröm, nej inte massor men lite. Gubben förstår nog min rädsla på en nivå, men inte fullt ut han är i total avsaknad av rädsla.
Och hur underligt det än kan låta så hjälper det mig.
Kram från Skogsfen.

 
primrose

primrose

11 juni 2013 15:23

Var har du tagit vägen?
Du har väl inte flugit tillbaka igen! ,-)
KRAM från mig Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

16 juni 2013 11:09

Hej du, nej nu får det räcka ett tag. Ha, ha.
Jag har donat lite här hemma och så har jag jobbat och så har jag varit hos mamma. Sen har jag suttit i solen alldeles själv och det är såååå skönt.
Kramisar från Skogsfen.

 
tulipaner

tulipaner

11 juni 2013 15:52

Men så skönt ,trots flygrädslan.
måste ha vart härligt och koppla av !

hoppas ni får en fin sommar ,för vi åker iväg nu.
och var rädd om dig!

http://tulipaner

skogsfen

16 juni 2013 11:10

Ha det gott i husbilen...kanske vi ses på någon camping.
Kramis från Skogsfen.

 
Ulla

Ulla

14 juni 2013 10:03

Rusar in o säger hej,,,,o ut igen o önskar trevlig helg,,,

http://hoppets.bloggplatsen.se

skogsfen

16 juni 2013 11:10

Tack, tack för det....det samma.
Kram från Skogsfen.

 
Annika

Annika

16 juni 2013 19:59

Hej du. Vi var nog i Turkiet nästan samtidigt. Dessutom är jag oxå nå djävulskt flygrädd även om det har blivit bättre. Skrev i min blogg för nån dag sen om vilken hemsk landning vi fick vara med om. Så nu är jag lika rädd igen.Jag brukar oxå intaga lite alkohol innan. Bra för nerverna. Men nu är vi hemma välbehållna så nu får vi njuta av den Svenska sommaren. Kam på dig.

http://www.badtant.bloggo.nu

skogsfen

17 juni 2013 19:10

Kommer som ett skott och läser om din landning. Ja låt oss njuta av den Svenska sommaren nu och midsommar som står för dörren.
Kram från Skogsfen.

 
TantGlad

TantGlad

18 juni 2013 06:54

Tittar in för att önska dig en jättefin midsommar och många glada skratt!
Kraaaam till dig!

http://TantGlad.bloggo.nu

skogsfen

18 juni 2013 08:25

Tack det samma till glada Tant Glad.
Kramis.

 
Älva fors / Lynx63

Älva fors / Lynx63

19 juni 2013 21:57

Å så bra att du är hemma igen "HEL", du är saknad. Jag vill bara önska dig en super fin midsommarafton. KRAMAR OM

http://lynx63.bloggplatsen.se

skogsfen

1 juli 2013 17:56

Detsamma till dig....men jag skriver trevlig SOMMAR istället. Njut av sol och varma vindar.
Kram från Skogsfen.

 
Ingen bild

Bosse Lidén

20 juni 2013 11:47

Önskar bara en glad midsommar! :)

skogsfen

1 juli 2013 17:55

Lite sent men jag skriver trevlig SOMMAR istället.
Kram från Skogsfen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards