Skogsfen

Direktlänk till inlägg 3 juli 2013

Huga vad tiden går....medans jag bloggvilar.

Av skogsfen - 3 juli 2013 19:45

Hej på er!


Ja det var ett tag sedan nu, nästan en månad sen jag skrev sist. Nu blev jag sugen på att skriva om ditten och datten.

Såg ett program på TV men två fiskare som var ute i fjällmarken och fiskade och fotograferade. Otroligt fin miljö, fint foto så jag blev lite intresserad  För när jag var liten så var jag mycket ute med min morbror och fiskade och det tyckte jag var så härligt. Vi fiskade mest gädda och abborre som vi sedan tillagade på olika vis, kanske därför som jag älskar fisk i dag. Väljer ofta fisk om vi äter på restaurang  Jag var i sjuårsåldern när morbror Ekka tog med mig på dessa fisketurer, då älskade jag det men efter jag växt upp och fått mer insikt i att även djur kan känna så är jag inte lika förtjust. Jag förstår tjusningen att sitta i en båt och meta jag har barnbarn som vi (min man) och jag rott ut med och fiskat så jag är inte helt emot det. Men det som dessa två herrar höll på med det förstår jag mig inte på. Det fiskade och sen släppte de i fisken igen och igen.....de tog inte en enda fisk för att äta utan endast för nöjet att dra upp dem. Om jägare skulle göra samma sak skjuta med bedövningskulor bara skada lite och sen släppa viltet igen. Jag vet inte om det är jag som är lite känslig här, men jag tycker det verkar okänsligt att bara för sitt nöje fiska och släppa i igen.

 

Så till något mycket mer roligare. Vet ni jag har två författare som bloggvänner. Båda har inom en månad fått böcker utgivna, är det inte fantastiskt så säg.

 

 

Först var det Spanaren som fick en novell utgiven tillsammans med ett gäng härliga människor som också skrev noveller. Novellsamlingen vildsint gryning. VILDSINT Gryning (pocket) Jag har läst hennes novell och det var en upplevelse. Jag läste den högt för min man och han sa - hon skriver så man förflyttas till platsen hon beskriver. Jag instämmer. Hon målade med ord.

 

I dag damp det ner en bok i min brevlåda från Bosse Lindén "Mina fotsteg i ditt hjärta"


Jag har bara öppnat den har inte läst något men jag har läst hans kåserier på hans blogg. Jag rekommenderar er att gå in på hans blogg och läsa. Mig gav det mersmak.

 

 

Till helgen ska vi fira mamma som blir 91 år, jag ska köpa ett fotbad till henne. När det var lite deppigt innan operationen så tog jag med mitt fotbad för att muntra upp henne. Det var lyckat så nu ska hon få ett eget, och jag med   .

 

Ha det gott Kramar från Skogsfen. 

 

  

 

Ett ord på vägen: Skada aldrig någon levande varelse, du vet inte hur illa det tar.

 

 

 

 

 

 

 
 
Ingen bild

Bosse Lidén

4 juli 2013 07:29

Vad kul att du lämnar små spår på din blogg då och då.
Det där lät som riktigt djurplågeri när jag läser texten.
Vad trevlig framsidan på boken ser ut. Jag som älskar havet. ;) Nu hoppas jag verkligen att du tycker om min text som jag filat på i många år. Jag har skrivit det förr. Är svag för dina "Ett ord på vägen".

skogsfen

11 juli 2013 09:57

Ja, jag kikar in ibland...måste hålla ett öga på er. Har börjat på din bok återkommer när sista ordet är läst.
Ha det gott i sommar önskar Skogsfen.

 
Spanaren

Spanaren

4 juli 2013 07:31

Tack för fin reklam av min novell *värmer*
Har Bosse också gett ut en bok ... den verkar mycket intressant måste jag säga och ett fint omslag är det också.
Håller med dig om detta med att släppa tillbaka fisken ... usch så ont i munnen efter kroken. Ha en bra dag/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

11 juli 2013 10:00

Har man två fina bloggvänner som ger ut böcker samtidigt och som man dessutom gillar så blir det så här. ;) Din novell gick rakt in i hjärtat på både mig och min man.
Bosses bok återkommer jag till när jag läst den.
Kramisar och ha det gott i sommar önskar Skogsfen.

 
TantGlad

TantGlad

4 juli 2013 08:31

Du tar upp ett ämne om att släppa tillbaka fiskarna i vattnet som jag tycker är plågeri bara för nöjes skull. Jag pratade i förrgår med min Man faktiskt om detta. Fiskarna har väl kännslor dom med.

Så roligt för spanaren och stort GRATTIS till henne.
Ha nu en jättefin dag, och det är sååååå roligt när en liten skogsfe kommer och hälsar på hos mig!
Varma kramar!

http://TantGlad.bloggo.nu

skogsfen

11 juli 2013 10:03

Ja jag tycker att det räcker att plocka upp fisken en gång och sen avliva den snabbt. Inte leka med dem som de gjorde.
Ja jag kikar in då och då. Måste ha lite koll. ;)
Kram från Skogsfen.

 
Ruth

Ruth

4 juli 2013 10:15

Jag har saknat dig den senaste månaden, kul med några rader här inne. Jag gillar heller inte detta sportfisket, klart som korvspad att krokarna skadar deras munnar, nog har även dem känsel som allt levande på jorden. Jag kan inte fiska, att trä mask på kroken skulle jag aldrig göra, man ser hur dem tvinnar och vrider sig, inget levande skall lida, mitt hjärta gråter.
Vilken aktningsvärd ålder din mamma skall fylla, en stor dag att fira, ett fotbad gör susen för trötta fötter, det kommer hon att bli glad för.
Kram vännen ♥

http://bernamis.bloggplatsen.se

skogsfen

11 juli 2013 10:07

Kul att man är saknad då vet jag att jag har vänner här. Jag saknar er också det är därför som jag kikar in ibland. Mamma blev jätteglad för fotbadet. Men jag får nog hjälpa henne med det nu i början. Svårt med nya tekniska grejer när kroppen och knoppen är gammal.
Kramar från Skogsfen.

 
Kaela

Kaela

11 juli 2013 07:40

Jag såg också detta och reagerade precis som du!
Jag har dessutom ofta tänkt på att det måste göra ordentligt ont i fiskens mun att få en krok i munnen och bli uppdragen i denna.
Men jag har vant mig vid att folk tycker jag är lite "pipplig" som man säger på uppländska!
Kramar om dig och önskar dig en fortsatt härlig sommar!

http://kaela.bloggplatsen.se

skogsfen

11 juli 2013 10:14

Ja, stackars fiskar som det är tillåtet att leka med. Vi har ett dåligt djurskydd i Sverige. Har sett på Tv att det finns bättre i andra länder.
Kram från Skogsfen. Ha det gott i sommar.

 
tulipaner

tulipaner

16 juli 2013 12:45

ryser när jag läser om fiskare,om man kan kalla sig det ,som släpper tillbaka fisken.så sjukt,men man slutar och bli förvånad,hemskt!

http://tulipaner

skogsfen

18 juli 2013 20:01

Ja visst var det, stackars små firrar.
Kramisar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards