Skogsfen

Alla inlägg den 17 augusti 2013

Av skogsfen - 17 augusti 2013 17:17

Plopp så var det ledig dag mitt i jobbarveckan, va är det Lördag. Helt förvirrad i huvudet efter första jobbarveckan den gick såååå fort. Så fort gick det minsann inte innan semestern. Eller gjorde de det? Tid är så olika beroende på vad man gör och hur man mår. Men ändå så på pricken lika i timmar mätt. Så olika man uppfattar tid. Gör man något roligt så räcker tiden inte till, gör man något som man tycker är tråkigt så segar sig tiden fram. Men det beror tydligen också på hur man mår. Jag menar det är ju samma jobb jag har idag som för en månad sen. Så summan av kardemumman blir att man måste ha lite ledigt ibland för att uppskatta sitt jobb.

 

Har läst lite runt på era bloggar för första gången på länge...bloggvilan var skön.

Känner likadant här som med mitt jobb att nu vill jag skriva igen, nu vill jag "snacka" lite med mina vänner här på bloggen. Och ja, jag har tänkt på er och jag har varit inne någon enstaka gång. Men jag rekommenderar er att ta lite ledigt från bloggen ibland. Man behöver ledigt även från roliga saker. 

 

Tant Glad skrev om vår personliga sfär. Den, där man blir besvärad av personer som kryper för tätt intill en. Spännande saker det där. Vissa kan man ha hur nära som helst och andra även om man känner dem får hålla till i ytterkanten  Och man vill inte ha dem närmare man blir olustig till mods om de kommer för nära. Tant Glad känner jag att hon skulle få stå nära mig. Hon gör mig glad när jag läser hennes blogg.

 

Spanaren skrev i dag om "rosord" bara ordet är poesi. Så fint skrivit så jag blev rörd.

 

Fler av er har tagit upp ämnen som intresserar mig och gör att jag känner för att skriva igen. Barndomsminnen och andra fina minnen. Någon hittar på och skriver roliga och fina kåserier som får mig att skratta. Och någon har haft en svår sommar och skriver om sina upplevelser som berör mig, jag tänker på dem i sin sorg. 

 

Jag har läst "Mina fotsteg i ditt hjärta" av Bosse Lindén. Han skriver så det var svårt att lägga boken ifrån sig, ögonen rann över sidorna. Både humor och allvar blandas i en kompott som smakar mer. Jag har både gråtit och skrattat. Rekommenderas. 

 

Kramar från Skogsfen.

 

  

 

Ett ord på vägen: Vi behöver varandra, men ibland så behöver man bara sig själv för en stund. 

 

 

 

 

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards