Skogsfen

Alla inlägg den 18 augusti 2013

Av skogsfen - 18 augusti 2013 12:15


Läste lite i mina dikter och hittade denna som jag skrev i fjol och då insåg jag att det var snart dax igen. I år har mina tranor fött upp två nya fina individer. Jag har fått följa dem sen de var små dunbollar tills de nu är nästan lika stora som sina föräldrar.  Jag vet att nästa år så kommer föräldrarna tillbaka igen och kanske också ungarna för de återvänder nog till födelseplatsen. Här får ni min dikt. 




Tranorna

Satt ute i dag i solen 
hörde och kände allt 
lyssnade med inre öron 
på ljud som i tusenfalt 
spelade över nejden 

då hörde jag plötsligt 
ropen 
högt högt upp i det blå 
skrockande ropande 
kom 
kom med 
nu far vi mot söder 
mot solen på varmare strand 
kom kom du me 
följ med oss till ett varmare land 
högt där upp flög de 
för högt för mig att nå 
tranfamiljen som bott här 
nära nära 
med sina små 

jag vinkade lite tafatt 
och ropade jag med 
kom kom tillbaka 
till våren 
så vi får åter ses  

© Skogsfen

 

Kram från Skogsfen.

  

Här är två suddiga foton från tidigare i sommar på min fina tranfamilj.

 

   

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards