Skogsfen

Direktlänk till inlägg 20 augusti 2013

Livsbejakande på något vis!

Av skogsfen - 20 augusti 2013 18:25



Denna text berör mig oerhört...hans känsla är bara så stark. Så kan vi känna  alla ibland av olika anledninga. 

Läs gärna om Kenta här:

http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=kenta%20gustafsson&source=web&cd=4&cad=rja&sqi=2&ved=0CEEQFjAD&url=http%3A%2F%2Fwww.dn.se%2Fkultur-noje%2Fkenta-gustafsson-dod%2F&ei=TKsTUrP8MZTW4ATBrYGYCA&usg=AFQjCNGqT8SgOkRGgi47AaFKcG2VBR-q0Q

 
 
Ruth

Ruth

20 augusti 2013 19:24

Han kom så starkt och försvant lika snabbt, undrar hur det är med Kenta i dag? en låt man kommer ihåg.
Kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

skogsfen

20 augusti 2013 19:48

Ja han var ju djupt nere i skiten så att säga...tyvärr så dog han 2003. Endast 55 år gammal.
Men låten lever kvar och ger hopp.
Kram från Skogsfen.

 
Spanaren

Spanaren

21 augusti 2013 07:34

Vink, vink till Kenta i himlen. Detta gjorde du bra och denna låt sitter var dag. Tack för att du om någon förmedlade din äkta och sanna glädje. Tack Skogsfen för att du delade med dig av denna låt.
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

21 augusti 2013 18:50

Vink, vink ja till Kenta som försökte hålla sig från droger och sprit...men.
Förstår och känner hans lycka i sången.
Kram från Skogsfen.

 
primrose

primrose

21 augusti 2013 09:37

Så BRA! Visst känner man igen sig själv!
Ha en härlig dag! KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

21 augusti 2013 18:51

Ja den är bra, synd att han inte klarade sig längre.
Kram från Skogsfen.

 
Annika

Annika

21 augusti 2013 10:39

Brukar nynna på den låten rätt ofta. Men då är det för att jag själv känner mig stark. Håller med om att den berör. Ha en skön Onsdag.

http://www.badtant.bloggo.nu

skogsfen

21 augusti 2013 18:52

Ja det var nog så han också kände när han skrev och sjöng den.
Kram från Skogsfen.

 
Agneta

Agneta

21 augusti 2013 13:14

Ja. Jag säger bara, ja. Ååå.....
Agneta kram

http://www.snackskalsdalen.blogspot.com

skogsfen

21 augusti 2013 18:53

Ja så är det Ååååå.
Kram från Skogsfen.

 
Ingen bild

Bosse Lidén

21 augusti 2013 19:30

Han var verkligen en speciell person. Själv trodde jag aldrig att han skulle bli så gammal. Minns honom så väl när han stack ut på Mellis både med sin sång, sin text på tröjan och hans sätt att vara. En skön lirare tyckte jag då. Den här låten är en klassiker som aldrig känns fel. Vilken inlevelse i sången. Tack för att du lyfte fram Kenta igen. Kram

skogsfen

21 augusti 2013 19:41

Ja han var speciell, man känner i hela kroppen vad han menar med denna text. Och ibland så känner man sig liten och ibland så är man så stark. Men innebörden i orden för honom var nog nästan som utopi.
Kram tillbaks från fen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards