Skogsfen

Direktlänk till inlägg 21 september 2013

Ord från ett foto.

Av skogsfen - 21 september 2013 17:38

Ett foto hos en bloggvänn gav dessa ord. Bloggvännen är:  Spanaren  Kika gärna in till henne och se vilka fina foton hon tar.

 

 

 

 

© Spanaren

 

 

Stilla bild frusen tid
andetag från förr
trappsteg upp där någon gått
och sett med kärleksfulla drag
stilla ro över multnad stock
mossbelupen sten
ekot från små nätta steg
som sakta tonar bort
kanske finns de ännu kvar
de som sett vad vi ej ser
kanske ekot från en frusen bild
kan ge oss svar på frågor som vi har
hur som helst så finns det där 
mystiken från en annan tid
ger oss känslan av en atmosfär
och plötsligt 
finns vi där

© Skogsfen




 
 
Ingen bild

Bosse Lidén

22 september 2013 15:10

Stämningsfulla ord. Vad duktig du är. Kram

skogsfen

22 september 2013 19:48

Tack för det...hoppas du såg kortet hos spanaren den fina stentrappen.
Kram

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

22 september 2013 21:51

Så otroligt fint du skrivet
en så vacker dikt
Kram

http://ingermaryissa.bloggo.nu

skogsfen

23 september 2013 07:16

Tack för det.. Du såg väl kortet hos Spanaren så fina foton hon tar. Jag har blivit inspirerad hos henne förut.
Kram

 
Ingen bild

Lynx63

23 september 2013 00:08

Å så vacker, applåd och kram till dig för den.

Hoppas att din helg har vart bra, min har vart solig och underbar. Lite regn idag men inget som stör, sänder en massa kramar och önskar dig en fin vecka. Vi hörs, natt i natt. :=)

skogsfen

23 september 2013 07:19

Tack, tack blir så glad när ni tycker om det jag skriver. Jag har haft en bra helg trots att jag jobbat hela helgen.
Kram, kram.

 
Spanaren

Spanaren

24 september 2013 08:22

Bara älskar dina ord/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Spanaren

Spanaren

24 september 2013 10:59

Nu lever dina ord ännu mera när du fick låna min bild ;.)
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

24 september 2013 12:05

Ja det var något som fattades, men nu så blev det bra. Tack för att jag fick låna den.
Ni som inte sett Spanarens foton gör ett besök hos henne. Ni blir inte besvikna.
Kramen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Skapa flashcards