Skogsfen

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2013

Inspiration från en vän....

Av skogsfen - 15 oktober 2013 09:20

Jag ser blommor i mitt inre 

nu när dagar går mot höst


när blomman ut i hagen

ej mer kan ge mig tröst


jag ser ängar utav fägring

ja som ett helt hav

av många vackra blommor

som denna sommar gav


jag ser det i mitt inre 

där allt kan blomma ut


där sommarn finns för alltid

och aldrig kan ta slut


© Skogsfen 

 

Idag blev det en dikt inspererad av Spanaren.

Hennes ord och hennes bilder har inspererat mig många gånger.

  

 

Ett ord på vägen: Det du gömmer i ditt hjärta kan ingen ta ifrån dig.

 
 
Spanaren

Spanaren

15 oktober 2013 10:40

Nu ryser jag och fryser av dina vackra ord *wow*
Dina klokord på slutet är också ett *wow*
Vad du kan min vän :-)
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

15 oktober 2013 11:25

Det är ju du som sätter igång mig *ler* så du är minsann en del av det.
Kramar i massor till dig.

 
primrose

primrose

15 oktober 2013 11:55

Nu gråter jag! Så otroligt vackert!
Så sant!
Du är så duktig, vilken begåvning du har att skriva Dikter!
Vackra bilder från Småland, och visst kan en bild säga allt när inga ord finns.
Du undrade över, "beklagar sorgen" det var en vän sedan jag var på zoomin och bloggade, hittat henne igen, jag bleklagade att hon för någon vecka sedan hade fått låta sin hund somna in, samtidigt skrev jag om vår stora som fick somna in i April, det visste inte hon.
Ha det nu jättefint! KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

15 oktober 2013 21:57

Åååå tack snälla nu blir jag både glad och rörd.
Ja det var tråkigt med hennes hund och med din men jag trodde det hänt något nyligen som jag missat.
Ha det gott kramar från Skogsfen.

 
Ingen bild

Bosse Lidén

15 oktober 2013 17:49

Det finns många sätt att hitta inspiration på. En fin dikt från dig, som speglar den tid vi lever nu. Snart är det ännu viktigare att vi ha de där bilderna i vårt inre, när november nalkas. Som vi kan plocka fram de stunder när vi tycker att livet är tomt, trist och meningslöst.
"Det du gömmer i ditt hjärta..." Mums!!

skogsfen

15 oktober 2013 22:01

Ja jag får inspiration av många men spanaren var den förste och hon öppnade en flod av dikter inom mig som bara rann ut. Jag visste inte att jag kunde skriva ibland tror jag det är någon annan som skriver genom mig.
Kram och tack för ditt Mums.

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

17 oktober 2013 17:01

En underbart fin dikt du skrivit som vanligt
kram

http://ingermaryissa.bloggo.nu

skogsfen

17 oktober 2013 19:52

Tack för att du tycker det. Det är så roligt att höra att någon gillar det man gör.
Kramar till dig från mig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28 29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards