Skogsfen

Alla inlägg den 16 oktober 2013

Av skogsfen - 16 oktober 2013 19:31

 

Den här trappen möter mig varje gång jag går till bibblan, den har hängt där i alla år.  Varje gång stannar jag till och står där med mina fantasier. Vart går den? Leder den till himlen? Eller är det en källartrapp? Jag blir alltid glad när jag ser den i a f. 

En gång jag kom var den borta   men det var bara en kort period när de renoverade bibblan och rätt som det var så kom den tillbaka   .

Det är något magiskt över tavlor, bilder, foton som är på vägar, stigar eller trappor. Jag blir trollbunden av dem. Helst ska de sluta i tomma intet så man själv får lägga till var det bär iväg.

 

I dag har jag haft ett till samtal med min chef och nu vet jag hur jag ska jobba nästa år. Jag kommer bara att vara hos en av mina vårdtagare. Det känns inte bra men ibland måste man vara egoistisk och tänka på sig själv.

Jag kommer att vänta med beskedet till längre fram för det kommer att bli svårt. Men som jag sa till min chef jag kan hoppa in extra nån gång där så blir det inte så pang på en gång.

 

Nu är husvagnen i sitt vinterbo, längtar redan tills nästa år så vi åker iväg igen. I fjol då jag städade ut vagnen så silade jag min svartvinbärslikör samtidigt. Vilket gjorde att jag av misstag slängde även likören.    Kom inte på detta förrns flera veckor av letande. Jag måste ha slängt det samtidigt med annat skräp från vagnen. I år,vis av misstaget silade jag likören dagen innan och ställde den på säkert ställe.   

 

Ha det gott i höstvädret som visst ska bli lite kallare.

Kramar till er alla från Skogsfen.

  

 

Ett ord på vägen: Gå lite vilse ibland då får du nya upplevelser. (okänd)

 

 

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28 29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards