Skogsfen

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2013

Bensinslut eller!?!?

Av skogsfen - 22 oktober 2013 10:27

Hej på er!


Livet rullar på och snart är det jul hörni. Nej fy nu ska vi inte börja redan med julen....men jag ska bara säga en sak JAG ÄLSKAR JULEN. Så nu var det sagt och nu till något helt annat.


På morgonen i går så skulle jag ta gubbens bil till jobbet för han skulle ta min och släpet till bilbesiktningen. När jag startade upp så tändes bensinlampan, hm. Men jag körde till jobbet och tänkte jag fyller på innan jag kör hem. Långdag i går först jobb sen möte i 2,5 timmar så jag var mör när jag körde hem. Strax hemma så tändes lampan igen...milde tid DET hade jag glömt jag skulle ju tanka. Bor man på landet så får man se till att ha bilen tankad, mjölk i kylskåpet och kaffe på hyllan annars överlever man inte. Hoppas gubben kom till jobbet i morse, han har inte hört av sig så det gick nog bra.

     Kanske mötte han en sådan här.
Bilden är lånad på nätet.

Vädret är grått och trist men det gör inget efter denna fina sommar och höst kan man ta det, regnet behövs. Löven faller mer och mer nu och det är bara och kratta på så gott det går. Tant Glad hade tur henner löv blåste över till grannen, om det skulle blåsa här så blåser löven över till oss...så är det bara.

Bilden är lånad från nätet.



Ha en fin dag kram från Skogsfen.

  

 

Ett ord på vägen: Längtan är halva gåvan.


 
 
primrose

primrose

22 oktober 2013 11:44

Julen är härlig ,-))
Löven har fallit här också, säger som du, jag skulle få grannarnas löv ,-))))
Lätt att glömma tanka efter en lång dag! Tur du kom hem! ,-)
Ja bor man på landet, förstår jag att det behövs planeras. Här har affärerna nästan öppet dygnet runt och vi bor nära.
Ha det mysigt, innedag idag , utom för hundrastning ,-) Det regnar här också.
KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

23 oktober 2013 10:15

Gubben klarade sig också ;)) Ja vi på landet får tänka oss för innan vi kör hem, men ibland så klickar det inte.
Kramar från Skogsfen.

 
Ruth

Ruth

22 oktober 2013 16:13

Skulle varit fint om du fick stopp mitt ute i skogen, kanske bra att ha en extra dunk liggandes bak i bilen, men i dag har ju alla mobiler så du hade fått en snabb hjälp. En fin höstdag är trotts att det är gråmulet och fuktigt ute +16 grader och vindstilla.
Önskar dig/er en fin kväll.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

skogsfen

23 oktober 2013 10:16

Ja du det är man inte så sugen på. Mobile är till stor hjälp, har tänkt på det när jag kör hem hala, mörka vinterkvällar efter jobbet.
Kramis från Skogsfen.

 
Lotta

Lotta

22 oktober 2013 23:41

Du får Älska julen :-) Det gör jag också på sätt och vis, alla fina ljusstakar som lyser upp. Lillebror och jag som säljer julgranar varje år, alltid lika kul.
Snart så är boken på väg till dig :-)
Ska bli spännande att höra vad du tycker.

Kram

http://www.tankarombilder.blogg.se

skogsfen

23 oktober 2013 10:19

Välkommen Lotta hit till min blogg. Jag är såååå nyfiken på din bok. Jag är allätare på böcker så det blir nog bra. Ja julen är speciell. Vad mysigt det lät sälja granar med lillebror.
Kramis från Skogsfen.

 
tulipaner

tulipaner

25 oktober 2013 19:21

go kväll!
förstår att ni måste ha bensin i bilen när man bor på landet,har en gång för länge sen blivit stående ,och jag fattade inte först att det var soppa torsk,var på väg hem från stallet och så stannar bilen ,min man kommer och ska kolla vad problem är,och det bensin stopp. ja,så det var snöpligt .så det händer aldrig mer!

klart du ska älska julen! det bara synd att affärs männen börjar så tidigt med det .
men det har sin charm apsolut!

http://tulipaner

skogsfen

26 oktober 2013 09:51

Ja det är lite snopet att bli stående speciellt om man är kvinna...då får man höra det länge efteråt.Jag brukar ha koll på tanken så jag förstår inte varför det inte klickade denna gång. Men allt ordnade sig ju.
Kram från Skogsfen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28 29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards