Skogsfen

Alla inlägg den 30 oktober 2013

Av skogsfen - 30 oktober 2013 18:53

I går hörde jag något som fick mig att häpna. Skulle vara roligt höra vad ni tycker. Vi satt några och pratade om ditten och datten och så plötsligt sa någon, detta. -Jag blir tokig på dessa dumma föräldrar som sätter ut trehjulingar vid vägen för att man ska sakta ner.Jag saktar inte ner, sa hon. Men hallå tänkte jag det kan ju vara ett barn i närheten som leker. Detta blir ju helt fel om folk retar sig på detta då kommer det rätt vad det är något liten oskyldigt barn få sätta livet till., och så var det ju inte tänkt från början. Jag tyckte det var ganska smart jag, men blir det felaktig reaktion på det hela så kan det sluta riktig illa. Så då frågade jag vad hon ansåg skulle göras. Hon ville ha kvar skyltarna om AKTA MIG. Då tänkte jag att det kanske finns de som retar sig på dem med. Så vad ska man göra åt detta problem, barn måste få finnas, barn måste få leka, och är det inte vi, vi vuxna som ska rätta oss efter det. Vi som vet och kan och borde, tänka på dem som inte kan, inte vet vad man borde utan bara leker och växer för att bli stora.

Kramar från Skogsfen 

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28 29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Skapa flashcards