Skogsfen

Alla inlägg den 4 november 2013

Av skogsfen - 4 november 2013 13:37

Detta är en liten plantering av lärkträd som dyker upp på min väg till jobbet. Jag har aldrig lagt märke till den förut, men i år är den gyllenene och riktigt lyser upp där den står. Jag blir så glad varje gång jag kommer förbi här och träffas av denna guldglänsande fägring. En dag steg jag ur bilen och gick in i gläntan under här ser ni resultatet.


 

När jag sänkte blicken såg jag hjärtat.

   

     

Så fina stod de där

gula gyllene

sträckte sig mot skyn

bara någon km utanför byn

bakom stod det tallar 

stora gröna mörka 

och mitt ibland dem alla

ett litet hjärta 

nog så kärt

man måste sänka blicken

eller höja den

för skönhet finns i

mängder

om vi bara följer 

anvisningen



Kram från Skogsfen.

  

 

Ett ord på vägen: I det enkla finns det stora, men vi ser det inte om vi inte sänker eller höjer blicken.


Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2013 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards