Skogsfen

Alla inlägg den 15 november 2013

Av skogsfen - 15 november 2013 09:10

Hej vänner!


Känner att jag vill förklara mig lite. Just nu är jag inne i en intensiv period både på jobb och privat. Vi har många aktiviteter i hembyggdsgården och det kniper av min tid.

Jobbet går alltid in i en svårare period på höst och vinter då många är sjuka, även brukarna. Så därför hinner jag inte, hur gärna jag än vill, vara här. Märker tydligt att ålern tar ut sin rätt. Detta är bara tillfälligt (åldern är nog tyvärr permanent) och jag kommer tillbaka fortare än ni hinner säga "vart tog Skogsfen vägen".

 

Nu till något helt annat. Jag har bytt glasögon och gått från glasögon med läsruta till progressiva. Det har jag haft förut med, för länge sedan. Men i mitt arbete, då, kunde jag inte ha progressiva utan måste ha stor läsruta.

Då när jag skaffade mig de första progressiva glasen var jag en kväll ute och dansade. Dansade med en kille som snackade väldigt mycket om allt möjligt och så kommenterade han mina då ganska nya glasögon. Jag säger  att det är nya och att de är progressiva, oj då, svarar han, vilken tur att de inte är aggressiva. Ha, ha.

 

Nu ska jag baka några dajmtårtor som ska få avnjutas till kaffe efter maten på mitt eget kalas. Fyller 65 här i dagarna. Sen ska vi ta några dagar i Tallinn min goe man och jag. Förutom det, ska det avverkas grötkväll och Luciafirande med basar + några möten för att styra upp det hela. Måste hitta tid till arbete borta och städning här hemma mellan varven.

 

Ha det gott och massor av kramar från Skogsfen.

 

  

 

Ett ord på vägen: Stress är första steget till mer stress, så ta inte första steget dit.

 

  

 

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2013 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Skapa flashcards