Skogsfen

Direktlänk till inlägg 15 november 2013

Aggressiva glasögon???

Av skogsfen - 15 november 2013 09:10

Hej vänner!


Känner att jag vill förklara mig lite. Just nu är jag inne i en intensiv period både på jobb och privat. Vi har många aktiviteter i hembyggdsgården och det kniper av min tid.

Jobbet går alltid in i en svårare period på höst och vinter då många är sjuka, även brukarna. Så därför hinner jag inte, hur gärna jag än vill, vara här. Märker tydligt att ålern tar ut sin rätt. Detta är bara tillfälligt (åldern är nog tyvärr permanent) och jag kommer tillbaka fortare än ni hinner säga "vart tog Skogsfen vägen".

 

Nu till något helt annat. Jag har bytt glasögon och gått från glasögon med läsruta till progressiva. Det har jag haft förut med, för länge sedan. Men i mitt arbete, då, kunde jag inte ha progressiva utan måste ha stor läsruta.

Då när jag skaffade mig de första progressiva glasen var jag en kväll ute och dansade. Dansade med en kille som snackade väldigt mycket om allt möjligt och så kommenterade han mina då ganska nya glasögon. Jag säger  att det är nya och att de är progressiva, oj då, svarar han, vilken tur att de inte är aggressiva. Ha, ha.

 

Nu ska jag baka några dajmtårtor som ska få avnjutas till kaffe efter maten på mitt eget kalas. Fyller 65 här i dagarna. Sen ska vi ta några dagar i Tallinn min goe man och jag. Förutom det, ska det avverkas grötkväll och Luciafirande med basar + några möten för att styra upp det hela. Måste hitta tid till arbete borta och städning här hemma mellan varven.

 

Ha det gott och massor av kramar från Skogsfen.

 

  

 

Ett ord på vägen: Stress är första steget till mer stress, så ta inte första steget dit.

 

  

 

 
 
primrose

primrose

15 november 2013 09:54

Först får jag Önska Dig en Härlig Födelsedag! ;-) Och resa!
NJUT PÅ!
Förstår att du inte hinner blogga så mycket just nu, men väntar gärna tills du kommer tillbaka, ta det lugnt!
Ha haha kul kille du dansade med .
Aggressiva glasögon låter ju läskigt.
Ha en skön Helg!
KRAM Primrose ,-)
"HURRA" " HURRA" "HURRA" "HURRA" PapapamPAmpamPAMMMM i förskott!

http://enrosafluga.blogspot.com

 
Spanaren

Spanaren

15 november 2013 11:15

Nämen grattis i förväg mina finaste skogsfe.
Stort GRATTIS!
Du skriver när du känner för det och det vi alla att du gör, så ha inte samvetskval för det.
Är du inte med om tävlar i kapitel1s Forums novelltävling?
Sista inlämningsdag idag och jag är tävlingsledaren.
Har även en ny Fånga av lust novell som det ska gå att rösta på efter klockan 12.00 idag.
Ha det så bra bland tårtor och resor och allt annat/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lynx63

15 november 2013 19:14

Hurra hurra hurra för snart är det din stora dag.
Önskar dig få njuta av ett toppen kalas.
Kramar i miljoner från mig och alla djuren.
:))))))

Ps Kom snart tillbaka, men stressa inte. Ds

 
TantGlad

TantGlad

15 november 2013 21:55

Hej kära skogsfe!
Tror du skojar lite över att fylla 65 väl????...eller så ser du väldigt ung ut, men jag gillar dig, och det är presis som du är.
Kram och en fin helg på dig!
Kraaam!

http://TantGlad.bloggo.nu

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

15 november 2013 22:15

Jag hade progressiva glasögon för länge sedan, men jag kunde inte använda dem då det blev jobbigt att se ner när jag t.ex gick i trappor osv, och jag blev yr...
Men kanske det är lättare med en läsruta ?
eller också är det så att man vänjer sig.....
för jag skulle nu behöva ha sådana så jag slipper ta upp läsglasögonen ute osv. när jag behöver se och läsa något på nära håll
Får säga grattis i förskott i väntan på att din födelsedag kommer
och trevlig med en resa till Tallin och hoppas ni får riktigt fina dagar
Kram

http://ingermaryissa.bloggo.nu

 
Kaela

Kaela

16 november 2013 17:44

Klart en så godhjärtad person som du inte kan ha aggresiva glasögon.
Tyvärr finns det folk som tycks ha såna fastklistrade på näsan.

Kram

http://kaela.bloggplatsen.se

 
tulipaner

tulipaner

16 november 2013 19:24

oj oj oj vad det mycket nu,men tack för att du ändå skriver till oss<3
jag har oxå progressiva,var tvungen och ha glasögon sen i våras,och det var lite tufft och lära sig ,men allt går:)

skönt att ni kan ta en tur till Tallin och rå om varandra.

och ett fyrfaldigt leve för Skogsfen hon leve hurra hurra hurra hurra.önskar dig en underbar födelsedag<3 Kram

http://tulipaner

 
skogsfen

skogsfen

18 november 2013 10:40

Hej alla fina vänner!
Här klumpar jag ihop ett svar till er alla. Jag tackar för alla fina ord och för att ni grattar mig i förskott. Jo jag fyller 65, har alltid sett yngre ut än vad jag är. Nu älskar jag det men när jag var 18 var det inte så kul. Ha, ha.
Många kramar till er alla från Skogsfen.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2013 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Skapa flashcards