Skogsfen

Alla inlägg den 29 november 2013

Av skogsfen - 29 november 2013 09:39

Den jag är...

Sakta strör stjärnorna sitt ljus 
över himlavalvet 
sprider en längtan i mitt hjärta 
likt dimman som ger blommorna 
sina diffusa skuggor 
berör de min själ i sin mystik 
dagg på morgonens gräs 
och en rodnade himmel om kvällen 
inget kan få mig att inte se eller känna 
denna förunderliga skönhet 
detta lugn 


Den vilda naturen som ingen förstört 
ger mig drömmar tillbaka 
blicken från någon som 
känner som jag...som förstår 
tar till sig...av 
allt liv som samexisterar 
rosornas doft i solig lund 
vinden som leker med gulnade löv 
skatan vid boet 
och skrattande barn 
inget som inte berör 

Jag lever av detta 
det är liksom jag 
ser det som händer runt mig 
var dag 
andas med lungor 
fyllda av livet 
av allt de som sker 
och så som det blivit 

kan hända så skrev jag i livets bok

med liten text eller som en tok

men det jag skrev var sant varje ord

och jag lever precis

precis som där stod

© Skogsfen



Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2013 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards