Skogsfen

Alla inlägg den 4 januari 2014

Av skogsfen - 4 januari 2014 10:21

Hallojs!

 

Nu har jag varit ledig i 4 dagar och det känns som mycket längre. Kanske för att jag har utnyttjat tiden till att gör saker för mig. Jag har städat skrivbordet, rensat anslagstavlan, sorterat böcker, skrivit in mitt nya schema och allas födelsedagar i almanackan, och dessutom shoppat och tränat. Ledig i dag och i morgon med, kalas.

 

Tränat ja, det var med de nyinköpta stavarna. Jag gick ca 4 km ganska raskt med stavar som fjädrade. I början kändes det lite konstigt för de gav inget stöd utan pumpade liksom. Efter ett tag så gick det riktigt bra, mycket tuffare än jag trott blev helt genomsvettig. Men det kan ju bero på oträning med ;)

Efter jag duschat började det kännas i armarna och faktiskt lite i låren med. Så jag var säker på att jag skulle ha svårt för att komma upp ur sängen i dag, konstigt nog känner jag ingenting i dag.

Hoppar över idag men i morgon så kör jag ett pass till. Ska börja på gympa med, dit längtar jag. Har förut i många år gått regelbundet på gympan men efter jag började som per. ass. har jag jobbat så oregelbundet så jag har inte kunnat gå mer än då och då. Så då blev det inte alls till slut. Men nu så tar jag tag i det igen. Känns bra. 

 

Ska prova mitt nya fotbad idag, fick det i julklapp. Hade haft lite funderingar på att köpa ett nytt för det är säkert 10 år gammalt och vatten och el är ju rätt osäkert. Men detta hade jag inte sagt till någon så jag blev glatt överraskad när vi delade ut julklapparna.

Men vad jag babblar om mig själv hela tiden är det så ego jag kommer att vara år 2014.....nej det hoppas jag inte.

 

Filmen som vi såg på nyårsafton var mycket roligare än förväntat. Jag har läst boken och visste ju historien, men att se Robert Gustavsson sminkad till hundraåring var en upplevelse. Skrattade högt flera gånger åt en på många sätt sorglig historia.

Det är en konst att få folk att se mord och död på ett humoristiskt sätt.

 

Kramar från Skogsfen.

  

 

Ett ord på vägen: Att tänka på sig själv kan vara den bästa gåvan till andra.

 

  

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards