Skogsfen

Direktlänk till inlägg 7 januari 2014

Stor Sorg.

Av skogsfen - 7 januari 2014 09:59

Natten till Söndagen Trettondagsafton gick min Svärmor hastigt bort. Det är klar att vi väntade det för hon var 95 år, men ändå inte nu. Hon var så pigg in i det sista. Personalen hade inget märkt utan de hittade henne på natten avliden. Så sent som annandagen var vi där med vårt kalas och då var vi alla samlade (17) vi är så tacksamma för att vi fick uppleva denna tradition med henne så pigg en sista gång. Jag saknar henne mycket för min svärmor var en mycket glad och posetiv person. Jag hörde henne aldrig säga ett enda ont eller negativt ord om någon och det tycker jag är storartat. Lika mjukt leend som i sina levandes dagar låg hon så fridfullt där i sin säng, hon såg så nöjd ut.

Så lilla Svärmor vila dig nu efter ditt dagsverke.

 

 
 
primrose

primrose

7 januari 2014 12:21

Beklagar sorgen.
En Varm Kram.
Vilken tur att ni fick vara tillsammans och mysa en sista gång.
Att mista någon man älskar är svårt, det är en älskad person som lämnar.
En fin människa verkar hon ha varit, det är som min morfar, så vänlig, aldrig ett ont ord om någon!
Det är stort, tycker jag.
Ta hand om er i denna svåra stund, en varm tanke till er från mig.
KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
Ingen bild

Bosse Lidén

7 januari 2014 15:04

Jag beklagar sorgen. Det låter som hon fick dö en "behaglig" död. Bara somna in stillsamt på natten i sömnen. Så skulle jag också vilja dö om jag fick välja. Mysigt att hon var pigg ända in i det sista och att ni fick träffas hela gänget en sista jul. Kram

 
Ruth

Ruth

8 januari 2014 16:02

Så ledsamt även om det var väntat med tanke på åldern, skönt för henne att det gick så snabbt, somnade redan i sömnen, skönt. Gott att ni alla var dit i julen även om det inte var för att ta farväl. Tänker på er i denna sorg.
Kram vännen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
skogsfen

skogsfen

9 januari 2014 08:02

Tack för era tankar, känner värmen.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

9 januari 2014 21:22

Nej, man blir nog aldrig riktigt förberedd på när en närstående går bort, även om man vet att personen är äldre och att den dagen kommer
kan tänka mig ni saknar din Svärmor mycket och så fint du berättar om henne
kram

http://ingermaryissa.bloggo.nu

skogsfen

10 januari 2014 09:21

Tack snälla för din fina ord.
Kram.

 
Spanaren

Spanaren

10 januari 2014 12:38

Men vilket fint liv din svärmor fick som fick leva så länge! Tänk att ha alla sina käresta hos sig och sen bara nöjd och trygg somna in efter några dagar. Förstår att sorgen är stor och det spelar ingen roll hur gammal en kär person är ... sorgen är lika stor. Tänker på dig och de dina i denna sorg /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

12 januari 2014 10:00

Tack, känner dina tankar.

 
Ingen bild

tulipaner

10 januari 2014 20:22

så härligt och ha varit till henne under julen,hon var säkert jätte glad för det och somnade gott efter ett stort dagsverke hon gjort i sina dagar!
En älskad människa med fina människor omkring sig.
Man är aldrig förberedd det en älskad människa som försvinner ,och det blir en sorg som gör ont.
tur du har så fina minnen av henne /stor kram till dig<3

skogsfen

12 januari 2014 10:07

Ja vi är så glada för att så många kunde. Min Svärmor var inte en människa med de stora orden hon var liksom stor i sig själv. Enkel och god.
Kram från Skogsfen.

 
Lotta

Lotta

12 januari 2014 12:30

Beklagar! Förstår att du kommer att känna en stor tomhet efter din svärmor.

Kram

http://www.tankarombilder.blogg.se

skogsfen

12 januari 2014 15:26

Tack för dina ord, ja jag känner saknad för hon var en enastående människa.
Kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards