Skogsfen

Direktlänk till inlägg 9 januari 2014

Värdet på en människa.

Av skogsfen - 9 januari 2014 11:24

Hej på er!

En känd konstnär har vid ett flertal gånger blivit hotad och fått leva sitt under rädsla. Det förstår jag kan vara mycket obehagligt och med rätta blev förföljaren dömd till 10 år.

Men vad jag inte förstår är att här blev en man dömd till 2 år när han körde onykter utan körkort och dödade en liten flicka på 2 år.

Dessutom var det inte första gången han körde onykter, misste körkortet på det viset. Han hade tillgång till bil eftersom den inte får tas i beslag även om han upprepade gånger kör onykter och utan körkort.

Jag menar vad hade inte denna lilla flicka kunat utvecklats till, det får vi aldrig veta. Kanske just hon skulle komma på  hur vi skulle kunna bota dödliga sjukdommar. 

Hur mäter man värdet av en människa?  Hur räknas straffet ut för olika brott? Är inte att döda det största brottet?

Ibland förstår jag mig inte på rättvisan.  


Kramar till er alla från Skogsfen.  


  


 
 
primrose

primrose

9 januari 2014 11:53

Jag förstår mig inte heller på hur straff utmäts.Att mörda någon
borde ge det högsta straffet, och att köra rattfull och döda någon.
Att ta någons liv då får man sitta där man sitter, tills ens eget är slut.
Ha det fint. KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

9 januari 2014 18:30

Ja så borde det vara.
Kramar från Skogsfen.

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

9 januari 2014 21:26

ja, man blir många gånger förvånad och även bestört över vilka straff som utdöms ibland
För visst borde ju ett människoliv vara mera värt....
och denne man som körde på denna lilla 2-åriga flicka borde absolut fått ett hårdare straff
dessutom var han ju känt av polisen för rattonykterhet osv. sedan förut
Jag förstår mig heller inte riktigt på rättvisan här ibland
Kram

http://ingermaryissa.bloggo.nu

skogsfen

10 januari 2014 09:22

Ja jag tycker det är ofattbart.
Kramis från Skogsfen.

 
Ingen bild

tulipaner

10 januari 2014 20:25

jag har alltid trott att ,när man tar en människas liv ,då ska man ha livstid,men så fungerar det uppenbarligen inte !
vilket är så hemskt ,en känd rattfyllerist borde väl vart under lås och bom!
bra att du tar upp detta,tycker det ett viktigt ämne /kram

skogsfen

12 januari 2014 10:08

Ja detta är för mig helt obegripligt.
Kramis.

 
Lotta

Lotta

12 januari 2014 12:23

Kan bara hålla med, jag kan inte heller förstå hur olika saker bedöms i rättsliga frågor. Precis som du skriver så borde väl att döda någon vara det största straffet. Alla som kör rattfulla skulle gå med boja som inte går att få in i en bil, det skulle tjuta så de får tinnitus för resten av sitt liv.
Jag hade en arbetskamrat för många år sedan och hennes lillasyster blev dödad av en rattfyllerist och han som körde dödade inte bara ett barn, han splittrade en hel familj.

Hoppas din fortsatt dag blir underbar!

Kramar

http://www.tankarombilder.blogg.se

skogsfen

12 januari 2014 15:24

Ja detta är inte klokt....jag är helt mållös.
Din idé var bra med bojan.
Kramar till dig...från Skogsfen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Skapa flashcards