Skogsfen

Direktlänk till inlägg 31 januari 2014

På G med kaffe latte.

Av skogsfen - 31 januari 2014 09:13

Hallojs!

 

Känner mig lite piggare i dag, tur är väl det för jag ska jobba i helgen. Ja, det är klart om jag är dålig så får jag ju vara hemma. Men det känns som om jag är på G nu.

Gubben och jag ska åka in till stan i eftermiddag och köpa hyllor till skafferiet, som han byggt till mig. Ett sånt där gammaldags som man kan gå in i. Lycka. Ska ta ett foto sen så ni får se.

Det har varit lite att plocka med här hemma nu...alla kartonger från Svärmor ställde vi bara in i storarummet. Sen blev vi sjuka och har inte orkat men då och då så har en och annan kartong tömts. Ja det var inte bara kartonger som tömdes utan vi fick rensa lite i våra skåp med. En servis på mer än 100 delar diskad och insatt i ett skåp. Ja skåpet stod inte där och tomt väntade på servisen, utan det var att omplanera lite. Men det som värmer mitt hjärta mest är en blå tekopp som jag drack kaffe i hos Svärmor (jag är en sådan där som dricker mjölk med kaffe...hälften, hälften då förslår inte små kaffekoppar långt) den får mig att minnas mycket.

Kram på er från

Skogsfen. 

 

 

 

 

 

 

 
 
Ingen bild

tulipaner

31 januari 2014 14:06

ja,ni har verkligen haft och göra!
inge kul med förkylning,men som du skriver det ju övergående.men jobbigt medans den stannar.
Trevlig helg/kram

skogsfen

3 februari 2014 09:23

Fortfarande hostig men helt klart på bättringsvägen.
Kramar från Skogsfen.

 
Mia

Mia

31 januari 2014 19:08

Vacker kaffekopp! Nu börjar väl kopparna komma tillbaka mer och mer igen. Vi har ju levt i muggtiden, under lång tid!

http://miatankar.wordpress.com

skogsfen

3 februari 2014 09:24

Jag gillar muggar för de är större och jag vill få plats med mycket i koppen. ;))
Det är faktiskt en tekopp.
Ha det gott och kram från Skogsfen.

 
lynx63

lynx63

31 januari 2014 23:43

Krya på dig vännen, det är super jobbigt att vara hängig.

Tack för titten jag känner mig också lite bättre, tack och lov för minnen säger jag.

Så underbart vacker kopp, förstår att du tänker tillbaka.

Va rädd om dig, njut av kaffe/mjölk och minnen. Även en trevlig helg, kram kram.

http://lynx63.bloggplatsen.se

skogsfen

3 februari 2014 09:29

Tack snälla lynx63 nu mår jag lite bättre och har jobbat i helgen.
Ska ta en kopp nu och drömma tillbaka.
Kramis från Skogsfen.

 
Annika

Annika

1 februari 2014 16:45

Oh....ett sånt skafferi har jag alltid önskat mig. Minns hur mycket som rymdes där då vi hade ett sånt i mitt föräldrahem. Dessutom var det rätt svalt där. Skönt att du är på G igen. Ha nu en skön kväll.
Kramen

http://www.badtant.bloggo.nu

skogsfen

3 februari 2014 09:30

Ja jag är överlycklig för detta. Hyllorna är inköpta men inte på plats än, men snart så.
Kramis.

 
Ingen bild

Bosse Lidén

3 februari 2014 15:39

Var rädd om den koppen och njut varje gång när du använder den. Jag vill också ha mjölk i men inte 50-50 som jag startade med en gång i tiden. Det är guld att ha ett sådant skafferi. Det har vi haft vid två boenden. Som man saknar det när man inte har de möjligheterna längre. Kram Bosse

skogsfen

3 februari 2014 19:04

Ja du den är jag rädd om. Längtar tills det är helt klart.
Kram Skogsfen.

 
primrose

primrose

11 februari 2014 21:44

Men då har ni haft mycket att göra!
Fin kopp med fat, fint med minnen.
Gå in skafferi låter kanon!
Ha det fint. KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

13 februari 2014 11:36

Tack vännen och så skönt höra från dig...blev lite orolig.
Men ibland så måste man bara tänka på sig själv.
Du gjorde rätt som vilade lite.
Kramis från Skogsfen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Skapa flashcards