Skogsfen

Direktlänk till inlägg 4 februari 2014

Gammalt spis i repris.

Av skogsfen - 4 februari 2014 17:55

Till Eivor Här kommer dikten om skatan som spanaren inspirerade mig att skriva, kollade den fanns inte under dikter men nu finns den där.

 

 

 

Skatan

Och visst är det något visst 

med skatan  på en kvist.

När hon sin käresta valt

lever de hela livet tillsammans så rart.

Bygger bo och står i, och dom är precis som vi.

Vill pryda sitt bo med pling pling

och andra vackra ting.

Boet byggs högt om solen ska skina, lägre om regnet inte vill sina.

Men skatan är klok hon sig gardera

för vädret med mera så bygger hon flera.

 


© Skogsfen      

 

 
 
Annika

Annika

4 februari 2014 21:40

Viljen fin dikt om skator.. Brukar alltid fundera över om skatorna bygger sina bon högt då det ska bli en regnig sommar eller om det blir en torr. Men nu vet jag. Tack.

http://www.badtant.bloggo.nu

skogsfen

5 februari 2014 08:01

Tack för det nu ska jag kika om det behövs fyllas på i fågelborden.
Kram från Skogsfen.

 
Spanaren

Spanaren

5 februari 2014 07:26

Din dikt är bara så vacker *gillar och gillar mycket*
Har du ramat in den och satt den på er vägg?
I rätt ögonblick så stiger vännen in och sprider sina vackra ord *sant* /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

5 februari 2014 08:04

Nej inga tavlor på väggen, bara rätt ut i superrymden *ler*
I rätt ögonblick stiger vännen fram och sträcker ut sin hand. Jag är så glad jag tog den.
Kram på dig bästaste mästare.

 
Spanaren

Spanaren

5 februari 2014 14:46

En kram i retur från en medmänniska som knuffade på och inte en mästare *ler* Du vågade att hoppa själv :-) /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

6 februari 2014 09:02

Ha, ha...klart du är en mästare det är bara sådana som kan puffa på. ;)))
Kramis.

 
primrose

primrose

11 februari 2014 21:46

Helt underbar dikt med skator, inte visste jag att dom hade flera bon!. Det låter ju smart.
Ha det fint. KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

13 februari 2014 11:40

Denna dikt inspirerade spanaren mig att skriva, sedan satte hon in den i deras tidning och jag fick en lott....det var det första offentliga jag skrev. Hon startade en flod inom mig som bara rann och rann. Jag tror jag skrev varje dag i ett års tid..alltså dikter. Nu skriver jag då och då.
Kramis från Skogsfen.

 
Eivor

Eivor

19 februari 2014 22:20

Det var en verkligt fin dikt.Jo de bygger bon lite här och var och när ungarna blir äldre får de ju "order" att bygga egna bon, som de ofta har nära föräldrarna. Blir det för nära får de ge sig av en bit till. Föräldrarna river deras bo. Tur att inte våra gör så..

Hade en hög gran där jag bodde förut och det boet renoverades varje år och så noga de är. Om en pinne kom lite snett så ryckte de ut den och började om tills den kom rätt. Det kunde ta lång tid ibland. Men det var noga. Jag satt en ½ timme och tittade på dem där de byggde.

Tack för den versen och förlåt att jag dröjt men det har varit fullt upp här och är ännu med flytten. Jag har inte glömt bort den.
Jag får snart göra som skatorna bygga ett bo till. Högt upp så blir det sol.
Gillar din header det är så fint med tulpanerna och snyggt med det runt omkring så det inte blir så stelt.

Må så gott
Kram
Hoppa det gick

http://www.ullsag.bloggo.nu

skogsfen

20 februari 2014 11:04

Hej Eivor! Bättre sent än aldrig:)))
Ja nu börjar en fin tid för allt levande. längtar sååå till lite värme nu, och till fågelkvitter.
Kramis.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Skapa flashcards