Skogsfen

Direktlänk till inlägg 19 mars 2014

Vet inte hur jag ska bemöta detta....

Av skogsfen - 19 mars 2014 08:12

Hej på er!

 

Regn och ruskväder i dag men vad gör det, våren  är här och sommaren knackar på dörren.

Jag är fortfarande tom har inget att säga och livet utanför bloggen är lite jobbigt just nu.

Mamma har blivit sämre och jag försöker stötta henne så gott det går.

Hon har blivit mer förvirrad och aggressiv. Jag känner mig otillräcklig.

Hon vill inte höra talas om att flytta till något äldreboende och jag vet varken ut eller in. Ska ringa några samtal nu på morgonen. Så får vi se.

 

Kram på er.

  

 

 
 
Mia

Mia

19 mars 2014 13:33

Det låter som en mycket svår situation. Det kan vara svårt som vårdpersonal, men betydligt svårare som anhörig. Det är så mycket känslor som kommer in i spelet. Tänker på dig!

http://miatankar.wordpress.com

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

19 mars 2014 22:21

Kan mycket väl tänka mig att det är jobbigt just nu
detta är en svår situation...
hoppas du får hjälp och att det ordnas till det bästa för din mamma
och så att du kan känna dig trygg att det ordnas för din mamma och du inte behöva gå med denna oro hela tiden
stor kram

http://ingermaryissa.bloggo.nu

 
Lotta

Lotta

20 mars 2014 12:00

Så tråkigt med att din mamma blivit sämre. Extra jobbigt då de även blir arga. Väldigt svårt och jag förstår att det tar mycket tid och energi av dig. Hoppas du får tag i några som kan stötta dig och ge dig goda råd.

Styrkekramar

http://www.tankarombilder.blogg.se

 
Ingen bild

Bosse Lidén

22 mars 2014 18:24

Stackars dig. Hoppas samtalen gav någon hjälp. Styrkekram Bosse

 
primrose

primrose

23 mars 2014 09:04

En Varm Kram till dig, det är inte en lätt situation du befinner dig.
Så svårt när hon vill bo hemma och snart inte förmår det längre, och när hon blir förvirrad och aggressiv. Ja vad gör man?
Jag kan mycket väl tänka mig att min mamma kommer att reagera så, än så länge klarar hon sig, men hon är så bestämd och envis så hon ger sig aldrig.
Kommer jag ihåg rätt var din mamma sån också.
Inte lätt att vara dotter och vilja väl. Kan bara hoppas och önska att det löser sig på ett bra sätt.
STOR VARM KRAM till dig, Primrose

http://enrosafluga.blogspot.com

 
Ruth

Ruth

23 mars 2014 20:00

Men kära dig vännen, finns det något värre en att känna sig maktlös. Du har det svårt nu och det är svårt att ens mamma har ändrat sitt beteende. Hoppas hon kan förstå att ett äldreboende är det enda rätta, men det blir nog inte lätt.
Tröstekram till dig min vän.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Eivor

Eivor

27 mars 2014 00:24

Tråkigt med din mamma, inte lätt för dig heller naturligtvis.

Men skulle hon komma in på ett äldreboende skulle hon nog stortrivas. Det blir annorlunda där än att tänka på det, det är svårare. Det ordnas ju mycket för de boende sågott som dagligen men det är frivilligt man måste inte gå på allt. Men mycket sång och musik och ofta kända artister från förr om man kan säga så, men musik som hon gillar. Middagar och annat skoj hittar de på, Åtminstone de jag känner till sedan är det väl olika vem som bestämmer också.

Men vet av efarenhet att ingen vill tillbaka till det "gamla". Men alla är vi ju olika så jag kan ju inte sitta här oh vetaa hur din mamma skulle tycka. Men de jag vet är det ingen som ångrat sig. De får ju egna lägenheter också.

Håller tummarna för att allt går bra

Kram

http://www.ullsag.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards