Skogsfen

Direktlänk till inlägg 30 mars 2014

Vi gjorde en utflykt över dan.

Av skogsfen - 30 mars 2014 11:06

Hej på er!

Ja vi bestämde oss för att åka på en utflykt till  http://www.goteborgslakritsfestival.se/   så då gjorde vi det. Vi beställde bussresa men två dagar innan så fick vi ett brev att det var för få deltagare med så det blev inställt. Då åker vi själva sa min man och sagt och gjort vi åkte kl åtta på morgonen och kom fram vid elva ungefär. Solen sken från en alldeles klarblå himmel och det blev en mycket lyckad dag. 

Så mycket gottigt det fans på mässan vi köpte oliver från ett trevlig par som hade en olivodling i frankrike http://www.franskaoliver.se/ 

Lakrits är en favorit men det blev choklad som jag föll för http://www.lapraline.se/ chokladtryffel med lakrits ojojoj. 


Vi stannade inte så länge där (solen lockade) men vi hann med att gå över det hela två gånger och smaka och handla. Kanon för en lakritsälskare men det fanns smaker för annat också.


Sen gick vi en tur på stan i det fina vädret hamnade på en uteservering http://www.condeco.com/ där kaffet var rättvisemärkt och maten ekologisk. Där satt vi en stund tillsammans med hela Göteborg.

Nu fick vi för oss att vi skulle åka en annan väg hem "småvägar" så vi körde mot Fjärås för på kartan visade det att det var ett fornminne. http://www.naturvardsverket.se/Var-natur/Skyddad-natur/Naturum/Naturum-Fjaras-Bracka/  Här fanns det lite av varje, ett skönt naturområde där man kunde slappna av och njuta av naturen. Historiens vingslag träffar en här. Man kan ta med egen fika eller så kan man fika där på deras café. Där strosade vi runt en god stund och bara njöt, vi fikade inte utan sparade oss och ställde kosan mot nästa mål som var http://www.laxbutiken.se/ har ni vägarna förbi och gillar fisk, lax i synnerhet så rekommenderar jag detta ställe. Här åt vi oss mätta och goa. Vilade en stund i solen utanför, min man som jagar skatter gick en sväng och plockade hem en  http://sv.wikipedia.org/wiki/Geocaching . 


Sen åkte vi hemåt, kom hem så där vid sjutiden en ganska stor liten utflykt. Vi hade en underbar dag, tror vi fick ut mer av den än om vi skulle ha åkt med en bussresa. Jag behövde detta, min man behövde detta, alla behöver en utflykt då och då.


Ha det fint och gott alla Kramisar från Skogsfen.


 
 
Ingen bild

Bosse Lidén

30 mars 2014 15:51

Självklart behövde ni den utflykten. Vad mycket ni hann med i en härlig blandning. Kam Bosse

 
Mia

Mia

30 mars 2014 22:03

Tror absolut ni behövde den här utflykten! Jag älskar utflykter... blir glad av sådana...

http://miatankar.wordpress.com

 
Ruth

Ruth

30 mars 2014 23:28

Har man så mycket omkring sig och i huvudet är det skönt att få koppla av och njuta ibland. En trevlig heldag fick ni.
Kram och god natt !

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
skogsfen

skogsfen

4 april 2014 09:12

Kram på er alla.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

tulipaner

4 april 2014 11:14

men så kul,det är bra att ni är så bra på sånt här! fler borde ta efter!
det var nån mening med att det inte blev nån buss resa:)
var rädd om dig/kram

skogsfen

5 april 2014 11:07

Vi behövde detta båda två....en underbar dag hade vi.
Kramis.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards