Skogsfen

Direktlänk till inlägg 4 april 2014

Just nu har vi landat igen.

Av skogsfen - 4 april 2014 09:13

Hej på er!

 

Ja just nu så ser det  ljusare ut, mamma har lugnat sig och verkar vara nästan som förut. Vi tittar till henne oftare nu men får akta oss så hon inte känner sig kontrollerad. Mamma är så misstänksam. I går torsdag var hon och jag på en ögonkontroll på lasarettet. Hon var väldigt nervös för detta och kanske har detta spelat in på hennes beteende den sista tiden. Hur som helst så var allt bra och vi fick en trevlig dag tillsammans. Jag känner mig mycket bättre i dag och är tacksam för gårdagen.

 

Förra fredagen urnsatte vi min Svärmor, det var en så fin dag med värme och sol fåglarna kvittrade och stunden vi hade tillsammans var så fin. Det var min svåger och svägerska, min man och jag. En fin avslutning och vi tillsammans fick en fin dag att minnas.

 

Just nu håller vi (min man och jag) på att återhämta oss efter årets tredje förkylning...vi som nästan aldrig är förkylda, har varit det tre gånger redan i år. Min chef uttryckte det som så

"du jobbar för lite du får ta att gå upp i tid igen" hon sa det med glimten i ögat. Själva tror vi att det har varit lite mycket runt oss. Ett av våra barn som avslutat sin verksamhet för att det inte var lönsamt, dödsfall, sjukdom och mamma som inte heller mått bra. Jag gjorde precis motsatsen till vad min chef ville, jag sa  upp mig slutar i september. När jag tittade på de tre månaderna som gått, så fanns det inte något annat att göra. Förstår inte varför man inte kan se det innan. 

 

 

Jag fortsätter med lite bloggvila, kommer att besöka er då och då. 

Tycker om er alla och tänker inte lägga av utan bara vila lite.

 

Ha det gott och stor kram till er.

Skogsfen.

  

 

 

 

 

 

 
 
Spanaren

Spanaren

4 april 2014 10:31

Har saknat dig och tänkte titta in till dig men du hann först *ler* Grattis till ditt beslut med att sluta helt! Tiden bara rinner i väg och man vet inte från dag till dag vad som ska hända ... så det var ett bra beslut!
Så detta med din mamma, så jobbigt! Men när ett beslut väl är fattat så brukar det gå bra plus att personen lever upp för att få komma till ett boende med nya personer. Känner man att det bara går en väg så plus att inte se bra plus åldern tar ut sin rätt så är det inte konstigt att man blir sur och vrång. Sällskap är viktigt! Då menar jag inte att du och din bror ska släppa allt för att vara där. Ni har egna liv! Din mamma skulle få allt så mycket bättre med ett tryggt boende med nya kompisar. Det är svårt att göra val men utan val så är det också svårt. Förstår dig och din bror men hur länge ska ni båda orka? Bättre att komma go och glad till kanske en glad mamma på ett äldreboende? Hoppas att allt löser sig på ett bra och smidigt sätt/ kram
Ps Ett studiebesök på ett äldreboende med din mamma kanske skulle omvandla henne

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

5 april 2014 11:02

Som jag skrev i något inlägg så har jag en envis mamma och säkert har det varit bra många gånger. Men nu går det inte att tala om äldreboende med henne hon vill inte. Har försökt att vi skulle åka upp och äta där någon gång, men nej hon tvärvägrar.
Vi avvaktar och ser.
Kramisar.

 
Ingen bild

tulipaner

4 april 2014 11:18

oj,är ni inne på 3:dje svängen,men det ligger nått i att ni har så mycket,man har inte motståndet helt enkelt.

fint med urnsättningen ,minnen finns och dom kan ingen ta ifrån en!

ja,det var väl bra,att du sa upp dig,nu kan du bara bry dig om de dina och göra vad du vill det kan du behöva!! klokt av dig<3

skönt att mamma är bättre,hoppas det håller i sig!

ha en skön vår till mötes ,och var rädd om dig/stor kram

skogsfen

5 april 2014 11:10

Ja nu har jag gjort mitt val och det känns bra.
Mamma mår som sagt bättre just nu, men vi tar en dag i taget.
Ha det gott/ kramar från Skogsfen.

 
Mia

Mia

4 april 2014 18:02

Men då... sa du upp dig så där... Ska du göra som jag gör, arbeta när du vill och var du vill? Eller har du ekonomi för att ta ett sabbatsår? Ja, det har jag inte med att göra, men tycker alltid det låter extra spännande när folk gör litet oväntade vändningar i livet!

http://miatankar.wordpress.com

skogsfen

5 april 2014 11:14

Det är inte så glamoröst och spännande som du tror *ler* Jag går i pension men hade tänkt jobba ett eller två år till för min man har det kvar. Men efter denna vår hittills så fick jag en tankeställare och nu har jag gjort mitt val.
Men visst börjar ett nytt kapitel "mitt eget"
Kramis från Skogsfen.

 
Ruth

Ruth

4 april 2014 21:45

Så turbulent ni har haft det under en tid, hoppas ni får det lugnt framöver. Vilket klokt beslut att gå i pension, man skall ha tid att njuta varje dag, det är man värd efter alla år med jobb, tror inte du kommer att ångra ditt beslut.
Så gott att din mamma mår bättre, hoppas det håller i sig så du får ro från alla bekymmer du har haft, blicka framåt ♥
Önskar er en solig och fin helg/ kramen.

http://bernamis.bloggplatsen.se

skogsfen

5 april 2014 11:16

Ja nu tittar vi framåt och njuter av livet och varandra.
Kramis.

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

4 april 2014 22:09

Så skönt att du känner dig bättre och att det ser ljusare ut, och hoppas det fortsätter så
men kan tänka mig att oron finns där hela tiden för din mamma
och att det varit mycket omkring er den sista tiden och även med förkylningarna
kramar och vi ses igen när du kommer tillbaka till bloggen

http://ingermaryissa.bloggo.nu

skogsfen

5 april 2014 11:18

Jag ser ljusare på framtiden nu, kanske för att jag är mer beredd på mammas förändring. Man vänjer sig vid allt, men oron som du skriver finns där om jag känner efter.
Ha det gott kram från Skogsfen.

 
TantGlad

TantGlad

5 april 2014 07:29

God morgon fina du.
Fortsätt med lite skön bloggvila du. Det kan man behöva.
Hoppas du kryar på dig i förkylningen åxo under tiden.
Varm varm kram till dig!

http://TantGlad.bloggo.nu

skogsfen

5 april 2014 11:25

Tack du snälla goa Tant Glad.
Kramar tillbaka *kram*

 
Veronica

Veronica

6 april 2014 17:52

Det låter som något gott är på väg nu även om det är ett stort aber detta med förkylningarna som travar upp sig på varandra. Kan känna igen känslorna eftersom mina söner varit inne på tre ronder och den ene verkar "peppar" "peppar" hängig..

Det var säkerligen ett rätt beslut gällande din uppsägning, man känner när det är dags.

Ta den tid du behöver när det gäller bloggpaus.
Kram
Veronica

http://snottren.bloggplatsen.se

skogsfen

8 april 2014 22:26

Hej Veronica....välkommen hit.
Kommer att hälsa på hos dig med endera dagen.
Kram från Skogsfen.

 
Ingen bild

Bosse Lidén

7 april 2014 16:28

Du tog ett bra beslut tycker jag. Var rädd om dig och försök njuta av live så gott det går. Först och främst gäller det att bli kvitt bacilluskerna. Kram Bosse

skogsfen

8 april 2014 22:28

Ja beslutet känns bara bättre och bättre så det var nog rätt nu. Bacillerna är på väg bort för en längre tid hoppas jag.
Kramis från Skogsfen.

 
Tove Olberg

Tove Olberg

9 april 2014 07:45

ÖNSKAR god bloggvila,skönt jobbavslut, tiden med mor med ljusa punkter, Och välkommen åter!

http://www.texter-bilder.com

skogsfen

19 april 2014 10:57

Tack Tove Olberg och välkommen till mitt lilla skogshörn.
Just nu är det inte så mycket aktivitet här men jag kommer tillbaka det lovar jag. Då ska jag hälsa på hos dig med.
Kram från Skogsfen.

 
primrose

primrose

10 april 2014 16:16

Har själv haft bloggvila, så vila du. skönt att din mamma mår bättre och att det får vara så, visst kan ett besök hon oroats sig för ha gjort henne mer än vanligt orolig.
Har man mycket tråkigt som händer så har man nog lättare att råka ut för smitta, ni får krya på er!
Jag själv har varit låg, så nu förbjuder jag mig skälv att skriva om England, det enda som händer att allt kommer över mig,
nu är det VÅR här är grönt!
Ta hand om dig. KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

19 april 2014 11:00

Förstår precis hur det kan bli så det du upplevt är fasansfullt och väldigt traumatiserande. Så du gör rätt i att försöka tänka på det i mycket små portioner. Ha en fin vår och Glad Påsk.
Önskar Skogsfen.

 
Ingen bild

lynx63

12 april 2014 13:17

Hej önskar dig en underbar lördag och söndag Kraaaam :-)

skogsfen

19 april 2014 11:01

Ha det så gott i vår och Glad Påsk.
Önskar Skogsfen.

 
primrose

primrose

12 april 2014 20:44

Har du sett att "våra katter" har rymt!
Saknar min kisse "bloggkatten"
KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

19 april 2014 11:09

Förstår inte riktigt vad du menar...är det bloggare som slutat eller är det katter du känner som rymt. Men just nu så känner jag mig förvirrad så det är nog bara jag som inte begriper.
Kram från Skogsfen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards