Skogsfen

Alla inlägg den 3 juli 2014

Av skogsfen - 3 juli 2014 09:58

...nämligen kattproblem. Ja det är inte mina katter som är problemet, utan andras.

Jag skrev för några veckor sedan om Ronjas envisa fästman och hans temperament. Nu har det dykt upp en ny ståtlig herre som terroriserar mina katter. Jag blir så arg, ja inte på katten för han gör precis vad alla katter gör...utan på de dumma ägarna som inte förstår att om man inte kastrerar sin goa fina hankatt så springer den bort och ställer till för andra.

Har försökt så många gånger tala med dem om att de får behålla sin katt hemma om de kastrerar den. Att den inte springer runt i sitt område och slåss med varje annan hankatt kastrerad som okastrerad. Men på landet så gör man inte SÅ nej då låter man sin älskling springa runt och fara illa. För den är så snäll så snäll inte slås den inte nädå. På landet har man katter för att jaga möss och det finns en inställning till detta djur att den i stort sett klarar sig själv. Men det är ju det den inte gör den får också sina sår och blir dessutom bortjagad av oss som inte vill ha den hur fin och go den än må vara mot oss.

Dessutom så kostar den oss pengar för vi får åka till veterinären när sår blir till stora bölder och svansar avbitna.

 

Sen har vi dem som gubevars har upptäck att nu har vi semester var ska vi göra av katten . Pensionat kostar vi sätter honom i skogen, han klarar sig själv katter klarar alltid sig själva. Nej han klarar inte sig själv katten kommer att gå en säker död till mötes dessutom mycket smärtsam för katten. Han (jag skriver han men det kan lika väl vara hon) har varit van vid att få mat, ja, den kommer att jaga och ett tag går det bra. Sen blir det kallare och kallare och svårare och svårare att få tag på mat för den. Den kommer att sakta frysa och svälta till döds.

Men då sitter ni där och gosar med den nya kattungen som ska möta samma öde nästa år.

 

Usch, nu skrev jag av mig lite ilska över att katter har fått en så låg status i våra liv. Vet att det finns även hundar som hamnar i skogen när ägaren tröttnat.

Jag blir alldeles SKOGSTOKIG av detta. Djuren vi tar oss an behöver oss hela tiden av deras liv. Tro inget annat oavsett vad du får höra .

 

Åter till katten vi har fått på vår tomt den är jättefin kelen och har/haft en familj som brytt sig om den en gång. Den kan också kommit hit av misstag följt med i en bil. 

Men vi kan inte ha den och ingen här runtomkring vet något om den. Ja vi får se, ska undersöka lite mer.

 

Ha det fint och ta hand om både djur och människor som finns runt dig.

 

Kram från Skogsfen.

 

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Skapa flashcards