Skogsfen

Direktlänk till inlägg 28 juli 2014

Slow cooking!

Av skogsfen - 28 juli 2014 20:40

Hej på er!

 

Hoppas allt är bra med er....puh i värmen. Kom hem i går efter en vecka i husvagn på västkusten. Oj, oj vilken värme fick ha en fläkt som kylde ner kylskåpet för annars hade det nog inte orkat med i värmen. Själva satt vi för det mesta i vattnet var helt underbart att bada i    25 gradigt vatten, i havet, i Sverige. Som tur var så svalnade det av på kvällen och vi sov jättegott i våran vagn. 

Sen kom Åskan med stort Å     fy vad det dånade, blixtrade och haglade. Vi mötte ett lika otäckt när vi körde hem på söndagen tror inte jag sett så många blixtar på samma gång förut. Huga. 

 

Vi gjorde ett stopp i Ullared på vägen hem. Ja det vill säga jag gick in på GeKås och gubben på NetOnNet sen träffades vi på utanför och gick och åt på en Thajresturang, mums. Båda var vi lika nöjda. Jag köpte en Slow cooker och en ny resväska och lite annat smått och gott. Gubben köpte bara tråkiga dataprylar, ha,ha. I dag har vi ätit slow cooking (pulled pork) det var jättegott. Så jag är jättenöjd med vår sem.

 

Hoppas alla har det riktigt gott och njuter av allt det goa som sol, bad, god mat, och av varandra.

 

Ha det gott Kram från Skogsfen.

 

 

 
 
förspel

förspel

28 juli 2014 21:32

kram på dig Sogsfen! Du skriver verkligen en jättebra blogg. En polare till mig länkade den via facebook för ett tag sedan och nu följer jag din blogg varje dag efter jobbet. Kan lixom inte låta bli :-) Du uttrycker dig på ett väldigt unikt sätt.

Fortsätt skriva! Kram <3

/Lina

http://förspel.se

skogsfen

30 juli 2014 14:10

Tack så mycket för ditt beröm och vad glad jag blev och förvånad, länkad genom FB. Det har inte varit så mycket skrivande nu på ett tag jag har liksom byggt upp mig själv igen. Klart jag tänker fortsätta och tack igen för ditt beröm.
Kram från Skogsfen.

 
Ingen bild

tulipaner

30 juli 2014 12:13

du måste bara berätta om slow cookings grytan!

vad skönt att ni haft det bra på husvagns semestern! det så det ska vara . önskar dig fortsatta sköna dagar/kram<3

skogsfen

30 juli 2014 14:21

Ja jag ska berätta om grytan när jag väl har bekantat mig med den. Får bli ett blogginlägg.
Sol, sol, sol och bad, bad god mat och god dryck. Svala nätter med god sömn, några utflykter på cykel....jag en underbar semester helt enkelt.
Kram från Skogsfen.

 
skogsfen

skogsfen

5 augusti 2014 13:22

Kommentaren från förspel är fejk hon gör på detta vis för att få ett kik in på sin blogg. Lämnar kommentaren kvar för alla att se därför.
Hon kopierar och skriver likadant på alla bloggar men visst hon gjorde mig glad för en kort stund och ett klick också på hennes blogg som defenitivt inte var något som intresserade mig. Kram från Skogsfen.

http://skogsfen.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards