Skogsfen

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2014

Ledig för första gången på...

Av skogsfen - 12 augusti 2014 17:35

...länge. Det där lät lite konstigt va? Men så är det i dag hade jag inte någonting som skulle göras inte några måsten. En försmak av att äga min tid att vara pensionär helt enkelt. Det var helt underbart....jag sov till över halv nio, sen åt jag långfrukost i soffan och tittade på TV. En promenad i trädgården med enbart njutning inte rensa eller klippa. Lunch i köket med Ronja som sällskap jag passade på att fråga var hon hade hållit hus de här veckorna men se det ville hon inte tala om. Hon lade sig tillrätta på sin favoritplats (stolen vid elementet) och spann så högt att hon själv blev lite förvånad och tittade på mig som om jag rådde för det.

Sen började det åska på långt håll och då kröp jag ihop i soffan med min senaste bok "Bara lite roligt"av Geda Anti. Hittade den på ett loppis i sommar för 10 kr. När åskan inte är så nära så klarar jag av det fint

 

Nu börjar det åska igen hör jag. Slutar nu men kommer tillbaka.

Hej tillbaka efter åskan och fy för den lede vad small. Två åskväder var det, ett på var sida om huset och mörkt som bara den. Lite domedagsstämning över det hela.

Slutar med att jag tycker dagen har varit kanon förutom åskan då. Kan nog vänja mig vid pensionärslivet...ha ha.

Kramar från Skogsfen. 

 
 
primrose

primrose

12 augusti 2014 18:44

Nu får du öva in det där "mysiga" till en vana! ,-)))
Här åskade det för en stund sen. Mys på nu du och Ronja ,-)
KRAM KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

12 augusti 2014 19:47

Jag är lite åskrädd, så fort jag hör att det mullrar så drar jag ut alla kontakter.
Nu ska jag fortsätta mitt blogginlägg.
Kram från mej och Ronja.

 
Lotta

Lotta

12 augusti 2014 22:01

Underbart härlig dag må jag säga. Sådana avkopplande dagar är riktigt bra att unna sig. Härligt med spinnande katter, jag saknar min katt som stannade kvar i huset då jag sålde det.
Åskan har mullrat här hos mig på Öland men den kom aldrig så nära så att det störde. Jag är inte rädd har bara respekt för denna otroliga kraft.
Önskar dig en god natts sömn!

Kram

http://www.tankarombilder.blogg.se

skogsfen

13 augusti 2014 13:39

Ja det var en härlig dag...förutom åskan då. Fick höra sen att åskan hade slagit ner hos en väninna till mig och det hade börjat brinna i skogen. Men brandkåren hann släcka den, puh. Ca 1,5 mil bort.
Kram från Skogsfen.

 
TantGlad

TantGlad

13 augusti 2014 06:49

Det låter som du har det jättemysigt där med boken i soffan och med ledighet.
Dessvärre är åskan nåt jag inte gillar, för fyyy, fast vackert med blixten är det ju.
Ha nu det jättegott och KRAAAAM från mig!

http://tantglad.bloggo.nu

skogsfen

13 augusti 2014 13:41

Ja jag myste igår. Åskan däremot travade på och antände skogen en bit bort men brandmännen kom och släckte den.
Kramen från Skogsfen.

 
Ingen bild

Bosse Lidén

13 augusti 2014 09:28

Spindeldammsugare lät intressant. Själv skulle jag denna sommar velat ha en getingdammsugare. Fast mest förtjust är jag i de där med choklad på kanterna och grönt på resten. Nu har du kommit tillbaka bland favoriterna. När min dator tvärdog i slutet av maj försvann alla bloggar. Jag har läst ikapp och inser att du räknar ner dina dagar. Det kommer säkert att bli bra med det beslutet. Framför allt behöver du mer tid med dig själv. :) Åskan har varit tuff de sista dygnen. Det gäller att vara beredd och dra ut sladdar. Kram Bosse

skogsfen

13 augusti 2014 13:45

Ja det har du rätt getingarna är på G och väldigt närgångna. Nej men ve och fasa för en död dator, vilken tid att återskapa precis som det var. Jag är glad du hittade mig igen.
Ja åska kan jag leva utan.
Kram från Skogsfen.

 
Ruth

Ruth

14 augusti 2014 10:32

Inte har du redan slutat på ditt jobb och blivit pensionär ? du skrev den 9 aug. att du hade 20 dagar kvar? det är underbart att få disponera dagen efter eget önskomål och ork.

Här kommer det mörkare och mörkare moln nu, förmodligen så blir det åska och muller, jag fruktar det, även hundarna förstås, vi är lika hariga allihop. Skulle varit till mataffären i dag, men får väll avstå tills i morgon, en ny dag nya möjligheter.
Många kramar / Ruth

http://bernamis.bloggplatsen.se/

skogsfen

14 augusti 2014 21:04

Nej då det var bara en liten försmak. Jag slutar den siste sep.
En ny dag nya möjligheter så sant.
Hoppas du är piggare nu.
Kram från Skogsfen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards