Skogsfen

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2014

I dag är det också en dag.

Av skogsfen - 16 augusti 2014 15:16

Hej på er!

 

Lördag, lite plockahärochdärdag. Äpplena var mogna på vårt lilla äppelträd, hela 5 st blev det och en härlig äppelkaka. Det har haft lite otur vårt lilla träd för när det var nysatt så höll mullsorkarna på att äta upp rötterna. Men se då ilsknade vi till och de blev inte gamla de sorkarna. Sen när det precis återhämtat sig, då gav sig älgen på det så ett tag trodde vi att det skulle dö. Men nu strålar det, och nästa år hoppas vi på bättre skörd. 

Tvättat lite och hängt ut. Putsat några fönster. Ja lite av varje blev det. Nu ska jag städa upp i köket och sen får det allt bli lugnt för i dag. I morgon ska jag åka på Loppis håller på att kikar efter bord som jag vill ha. Återkommer med resultatet.

Kramar från Skogsfen.

 

 
 
Ruth

Ruth

17 augusti 2014 00:06

Plockande här i dag också, känns som kroppen har återhämtat sig efter den olidliga värmen.
Det var ett äppelträd som trotts alla plågor har överlevt, det kommer att bli starkt och stort med tiden och ger mycket äpplen.
Nu får du vila i morgon, bortsett från loppis men det är ju ett nöje, jag gillar fynda på sådana ställen. Hoppas du hittar ditt bord, lycka till !
Nu skall jag sova, ögonen går i kors �� ��

http://bernamis.bloggplatsen.se

skogsfen

18 augusti 2014 08:59

Så skönt att du piggar på dig. Du är som äppelträdet, ger inte upp för lätt.
Kramen.

 
primrose

primrose

18 augusti 2014 09:58

Tur att ni fick en äppelkaka ,-)
Hoppas nu trädet får vara ifred!
Ha det fint KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

18 augusti 2014 10:28

Det lilla äppelträdet och så goda äpplen (transparante blanche) tror det stavas så.
Ja nu hoppas vi på stor skörd nästa år.
Kramis.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards