Skogsfen

Direktlänk till inlägg 18 september 2014

Ja så har gubben....

Av skogsfen - 18 september 2014 10:19

...börjat på nästa projekt.

Här tillsammans med en god vän och granne, "jaha vad gör vi nu då"

 

Den gamla dörren borttagen, ska sparas för att användas på det som komma ska.

   

Den nya dörren ditsatt....

...och godkänd.

 

Till våren ska det byggas en glasveranda här och då ska vi använda de gamla dörrarna på den. 

 

Ha en fin torsdag önskar Skogsfen.

 
 
Primrose

Primrose

18 september 2014 11:00

Men så vackert!
Bor ni där.
Himla fint var det ,-)
Så vackra utsmyckningar, veranda burspråk, eller vad det heter, så tjusigt och dörren WOW ,-)
Bra då ska jag läsa boken ,-))
Ha det fint KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

18 september 2014 15:36

Ja vi bor här. men detta ska bort och vi ska bygga en glasveranda men vi kommer nog att behålla det "gamla" så att säga.
Läs du och njut.
Kramis.

 
Ninnie

Ninnie

18 september 2014 11:25

Så jättefint det blev! Jag tänkte också när jag scrollade ner...ni ska väl behålla den finfina dörren hoppas jag :) :) Tack för kommentaren. Ja, uppenbart är ju att hen vill prata, prata, prata om det för det bara bubblar om henne. Fick för ett par minuter sedan till mig att åtärer vidtagits via mitt jobb :) :) Ha nu en skön dag!
Kram från Skåneösen i Skåneland

http://enkvinnamittilivet.bloggo.nu

skogsfen

18 september 2014 15:38

Så bra att de händer något, och tack för att du svarade här. För tankar far runt.
Ja vi behåller dörren för återbruk senare.
Kramis.

 
Spanaren

Spanaren

18 september 2014 12:07

Vill se mera av ert hus för ni verkar ha ett sådant vackert hus. Vacker snickarglädje och vacker gammal som ny dörr. Goa kissen är också mer än vacker. Ha en vacker dag hälsar jag mycket vackert ifrån mig *skratt* /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

18 september 2014 15:40

Ja det kommer mer senare när vi har verandan färdig. Rufus inspekterar allt nytt. Tycker han liknar katten Bob.Tack för allt vacker från dig, *skratt*
Kramis.

 
Carina

Carina

18 september 2014 19:37

Men åh vilken vacker veranda...och den gamla dörren...
Det blev fint med den nya, roligt att den gamla fina kommer till användning i ett annat projekt ;-)

Hahaha din kisse liknar ju min Ragnar, när du är inne hos mig så scrolla ner ända till slutet så ska du få se.

Allt gott till er, kram

Ps. min nya bildblogg finner du här: www.caelumcorner.blogspot.com

http://www.caelumlife.blogspot.com

skogsfen

18 september 2014 19:57

Ja den gamla dörren är jättefin men tyvärr drog det mycket och den var lite sned. Men till en glasveranda passar den.
Ska kika på Ragnar.
Kramis.

 
Christina

Christina

19 september 2014 20:07

Så vackert! Ser jättemysigt ut :)
Trevlig helg

http://www.blog.christinakarlsson.se

skogsfen

20 september 2014 14:39

Trevlig helg tillbaka.

 
Gittan

Gittan

19 september 2014 20:47

Vilket fint hus, härligt att ha kvar det gamla. Och så fin han är Rufus, ett mysigt sällskap.
Kramar vännen.

http://gittanstankar.blogg.se

skogsfen

20 september 2014 14:46

Ja vi trivs. Rufus är en riktig kelegris följer gärna med på en skogspromenad, om vi inte går för långt då blir han orolig och försöker på alla vis få mig att vända.
Kramis.

 
Kaela

Kaela

20 september 2014 06:41

Vacker ny dörr.
Och bra att spara den gamla.
Återanvändning är viktigt det!
Kram!

http://kaela.bloggplatsen.se

skogsfen

20 september 2014 14:49

Ja den är fin men var lite sned och det drog från den. Dessutom så var det nog en lätt match att sparka in den.
Men kasta den nej...får stå som prydnad till glasverandan som ska byggas.
Kramis.

 
Lotta

Lotta

20 september 2014 17:21

Åh så fint det blev. Så bra att du sparade den fantastiskt vackra dörren och att den även kommer till användning.
Är så vackert med gamla dörrar även om de nya är lite bättre och lite mera dörr så att säga.

Önskar dig en underbar kväll!

Keram

http://www.tankarombilder.blogg.se

skogsfen

21 september 2014 10:12

Ja det blev bra och tror nog det blir fint med gamla dörren på glasverandan också.
Kramis.

 
Ingen bild

tulipaner

23 september 2014 16:20

så jätte vackert!!
bra att den fina gamla dörren oxå sparas,den är oxå jätte fin!
det kommer och bli super fint när ni får glas verandan oxå.härligt och ha gått i pension och bara njuta!/kram

skogsfen

23 september 2014 20:00

Ja nu ska här njutas...hade inte hjärta slänga den fina dörren men den kommer nog passa på verandan.
Kramis.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards