Skogsfen

Direktlänk till inlägg 30 september 2014

Skogspromenad med Rufus.

Av skogsfen - 30 september 2014 15:43

Ja det låter ju inte så märkvärdigt det är ju många som är ute och går i skogen med sin hund. Men nu är det ju så att Rufus är katt och då blir det lite konstigare. Så som han gjorde i dag har han inte gjort förut. Han brukar följa med en bit men sen stannar han och sitter där och väntar tills vi kommer tillbaka. Ibland väldigt högljutt så vi ska förstå att han vill att vi ska komma ögonblickligen hem.

Men i dag följde han med mig runt i skogen ibland försökte han gå hemmåt men då jag fortsatte åt annat håll så komman han lufsandes. Satt och höll utkik när jag plockad svamp, det verkade nästan som om han vaktade på mig. Ja inte mig emot alltid trevligt med sällskap i skogen.Tänkte faktiskt på James och hans katt Bob när vi gick där och strosade runt Rufus är lik Bob, se bild längs ner till höger om bloggen där ser ni alla mina katter.

Vilken fin höst vi haft varma fina dagar. jag gillar hösten. Det är lugnet som kommer in och lägger sig som en varm och skön filt och bäddar in oss, så vi får vila lite tills det börjar om igen nästa vår.

Ja första dag på resten av mitt liv har varit bra.

Ha det gott önskar Skogsfen. 

 
 
Eivor

Eivor

30 september 2014 17:49

Vad mysigt det låter med Rufus. Så fick du sällskap hela tiden också.
Hade också katt förr men hon var en fegis vågade inte gå ut på balkongen en gång utan sin bur. Men en dag lockade jag ut henne och då var vi ute i 20 minuter tills hon märkte vartåt det bar hän och kvickt som en vessla hem igen.

De är ungerbara djur.

Ha det så bra

Kram

http://www.ullsag.bloggo.nu

skogsfen

30 september 2014 19:26

Jag har en sådan katt också Spöket är en riktig fegis.
Rädd för allt och alla. Hon är född på gården och jag fick locka ut henne när de andra ungarna sprang rätt ut. Hon stod på trappen och skrek och ville in, jag satt på en stol längre ut i trädgården och lockade och lockade. Till slut så gav hon upp och travade bort till mig. Hon är fortfarande rädd men nu går hon ut iaf. Hon är 15 år nu.
Kramis.

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

30 september 2014 22:21

Ja, vi har verkligen haft fina höstdagar...
jag gillar också hösten, och jag känner samma som du, så fint och mysigt du beskriver den:
Kram

http://ingermaryissa.bloggo.nu

skogsfen

1 oktober 2014 07:50

Ja det sprider sig inom mig ett lugn varje höst, många blir deppade av mörkret men jag tycker bara det är mysigt.
Kramis.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards