Skogsfen

Alla inlägg under september 2014

Av skogsfen - 14 september 2014 11:26

Se hur hans ögon strålar....


Har precis läst ut bok nr 2 och är upp över öronen kär i dessa två . Säger bara:


LYCKA TILL I LIVET NI TVÅ HÄRLIGA KILLAR!








Av skogsfen - 13 september 2014 19:27

...för detta.

 

Försvunne 2-åringen hittad


Har tänkt på den lille pojken hela dagen.


Ha en fin kväll och en fin söndag önskar Skogsfen.

Av skogsfen - 11 september 2014 07:24

....för att gubben började tidigt och han var nog alldeles för trött för det egentligen. Han tryckte på fel knapp till larmet och när han kom ner i hallen, nere, så gick larmet igång. Ja man kan säga att vi alla vaknade då....för sen ringde telefonen och de som ringer från larmcentralen de vill ha korrekt svar. Milde himmel, det är inte lätt att tala i telefon och samtidigt ha ett tjutande larm i huset. Men sen hittade vi rätt knapp och svarade rätt, så då lade sig lugnet igen. Man får se det från den ljusa sidan, vårat larm fungerar som det ska.   

 

Detta var kl 05:15 ja, jag försökte somna om men det gick inte. Så det blev tidig frukost och lite smått plock och sen hamnade jag här. Ska åka till mamma om en stund, hon ska på kontroll hos sköterskan idag, det var det vi tog prover i förr veckan till.

 

6 arbetsdagar kvar mån, tis, ons, mån, tor, mån. Jag skulle ha jobbat en fredag med men då har jag tagit semester..ha, ha. Bokmässan ni vet, sista husvagnshelgen för oss. 

 

Nu har gympan börjat igen, härligt. Nya rörelser nya låtar men samma gäng och kul var det.

 

Ha en fin dag alla och kram på er önskar Skogsfen.

Av skogsfen - 3 september 2014 08:33

Hej på er!

Onsdag i dag och 9 arbetsdagar kvar. Har börjat lära upp min efterträdare och släpper mer och mer av på mina "plikter". Å vet ni det känns skönt. Jag planerar nu för min gyllene ålder som det heter, ha, ha. Den tid då man får tid för sig själv. Köket är prio ett....men jag har också anmält mig till en kurs på folkuniversitetet i att måla med olja. Gympan fortsätter och börjar nästa vecka.

Ronja min gamla fina katt finns fortfarande men hon är i pensionsåldern, hon också. Hon var ju på äventyr i sommar och har inte kommit riktigt i form än. Jag fjäskar nu med att blöta hennes mat så den är mjukare och det verkar hon gilla.

Det är lite konstigt för om ni minns så hade jag en katt (Smulan) som dog för ett år sedan och som vi fann under min mans skrivbord. Där vill nu Ronja ligga och vila, jag bävar varje gång hon kryper under där. Men än så länge så vänder hon på huvudet,när jag går dit och kikar,  och tittar på mig precis som -och vad vill du då? 

Ska med mamma till provtagning i eftermiddag, hoppas allt är bra.

 

Ha en bra onsdag kram från Skogsfen.

 

Hittade detta i Aftonbladet i dag....han eller hon?! ja det var frågan det. 

 

http://bloggar.aftonbladet.se/retromania/2014/08/han-hittade-ett-portratt-av-sig-sjalv-pa-loppis/

Av skogsfen - 1 september 2014 08:57

....så är det inte bara att gå ut i skogen och plocka, man måste veta vad man plockar. Just nu ligger det en liten pojke och kämpar för att någon trodde de plockat champinjoner men istället plockat vit flugsvamp.

Jag förstår att det är frestande nu när skogen står där och svämmar över av alla möjliga svampar. Men snälla är ni det minsta tveksamma PLOCKA INTE. Gå en svampkurs, ta med någon som kan svampar, chansa aldrig.

Den här lille pojken får kanske men för hela livet, om han överlever. 

 

Jag är med i en svampgrupp på FB och där lägger de upp olika svampar som de hittat och undrar vad de är för något. En del bilder är omöjliga att se över huvud taget vad de föreställer, men det finns ändå folk som gladeligen svarar och är övertygade om att det är det eller det. Men som väl är så finns det någon som håller i gruppen och brukar då gå in och be vederbörande att titta i en svampbok och avstå från att ät den om de inte är 100% säkra. 

Jag blir alldeles kall ibland när jag ser hur de blandar giftiga och ätliga svampar på samma bild. Så en uppmaning i svamptider från mig till er är att gå en svampkurs det gjorde jag. Där lärde jag mig några säkra svampar och det klarar jag mig på. Dessutom så hade vi roligt tillsammans och mysigt när vi fikade och kikade på vad vi plockat.

 

Plocka aldrig något du inte är 100% säker på. Plocka inte svamp i plastpåsar. Ta hand om svampen så fort som möjligt när du kommit hem.  

 

När du vill när du kan så står skogen där och väntar på dig, och ger dig avkoppling, avstressning och en skön promenad.

 

Kramar till er alla från Skogsfen. 

 

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article19464905.ab

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
<<< September 2014 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards