Skogsfen

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2014

Här är han som bestämmer...

Av skogsfen - 24 oktober 2014 16:51

....enligt min man

   

jag tycker nog att han håller sig på mattan jag. *ler* (Mattan är för katterna att ligga på)

 

Detta är Rufus som brukar vakta matte i skogen. En hittekatt som var så ynklig och mager när vi tog hand om honom. Men som ni ser har fått lite hull på sig. Han väger 8 kg nu. Min man kallar honom fotbollen och då menar han inte att det är tillåtet att sparka på honom utan hans runda form. En granne gick bakom honom för något år sedan, en granne han kände mycket väl och som brukar mata honom när vi är borta. Så säger hon -men Rufus då vad tjock du blivit då vänder han sig om och fräser mot henne. Hon var lite chockad när hon kom in, milde tid, sa hon -han förstod vad jag sa. Det har vi skrattat gott åt många gånger. Men han är väldigt intelligent det har jag förstått på hur han reagerar på olika saker.  Han visar varje dag hur tacksam han är att vi tog hand om honom och vi ångrar inte det heller.

 

Kram på er från Skogsfen och Rufus

 

 

Säg ett vänligt ord till någon, vem som helst och du har glatt en människa eller ett djur.

 

 
 
arvidochlydia

arvidochlydia

24 oktober 2014 18:09

Så klart Rufus bestämmer... :-)

... och tjock är han inte heller, så det så. ;-)

http://arvidochlydia.wordpress.com

skogsfen

26 oktober 2014 09:50

Hej arvidochlydia. Tycker inte heller att han är tjock. Lagom tjock och i sina bästa år, som Karlsson på taket sa.
Kramis.

 
Yvonne

Yvonne

24 oktober 2014 18:39

Vilken sötis han är Rufus.Yvonne

http://vaoj.blogspot.com

skogsfen

26 oktober 2014 09:51

Ja mattes ögonsten.
Kram på dig Yvonne.

 
Primrose

Primrose

24 oktober 2014 19:52

Så tjusig han är! ,-)))
Ja katter kan ha en bestämd åsikt, det hade vår, fast han var inte snäll.
Jasså att vara tjock passade inte, håller med Rufus, så säger man väl inte ,-)))) Är det inte något om en fin rondör?! ,-)))
Härlig katt och va gulligt att han visar hur glad han är, härligt av er att ta hand om honom ,-))
Ja vänlighet glädjer många!
Ha en underbar Helg, tack för titten in till min konstsida ,-))) visst är det kul ,-)
KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

26 oktober 2014 09:56

Nä så säger man verkligen inte....*skratt*....Varje gång jag tänker på detta så skrattar jag gott. Du skulle sett minen på min fina granne. Men Rufus förlät han är så godmodig.
Han visar när han är sur också, när jag inte skött mig eller varit för mycket borta.
Kommer kika in där och då för inspiration.
Kramis.

 
Spanaren

Spanaren

25 oktober 2014 08:02

Fina Rufus! Ja djuren förstår mer än vad vi anar *mjau*
Söt historia och vem vill veta att man har blivit tjockare *skratt*
Ha en bra dag/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

26 oktober 2014 09:58

Nä precis Spanaren vem vill veta det *ler* det vet man ju själv hur man ser ut.
Ha det gott kramis.

 
Portvaktens dotter

Portvaktens dotter

25 oktober 2014 14:44

Vi har ju tre katter här hemma och en av dem, Buddis kallar vi för "Katt-Torpets Härskare" för han är en bestämd kattherre med en otrolig självsäkerhet. Och får han inte som han vill då blir han redigt sur på oss.
Kram och fortsatt trevlig helg.

http://portvaktensdotter.blogspot.se

skogsfen

26 oktober 2014 09:59

Ja så är det allt eller inget. Kramis.

 
Ingen bild

tulipaner

25 oktober 2014 18:45

men så fin han är,och så gulliga ni är som har tagit hand om honom! dom är klokare än man tror dom här 4 fota djuren,härligt att han hullat på sig oxå/kram

skogsfen

26 oktober 2014 10:06

Ja han var troligtvis en sommarkatt som blivit övergiven. Han var runt min dotters hus och de kunde inte ta hand om honom för barnbarnen var allergiska.
Så hon ringde storgråtande och ville att jag skulle ta hand om honom för hennes man hade hotat skjuta honom. Så att han inte skulle fara mer illa under vintern.
Har inte ångrat detta.
Kramis.

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

25 oktober 2014 20:11

Så fina bilder på kissen !
Och så mysigt och roligt det du berättar om honom
och katter är mycket intelligenta djur, och som känner på sig saker och ting
och så roligt det är med deras självständighet.....de vet vad de vill :-)
kramar

http://ingermaryissa.bloggo.nu

skogsfen

26 oktober 2014 10:17

Han har tagit en stor del av mitt hjärta. Det har alla mina katter gjort. Men några är speciella.
Kramis.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2014 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards