Skogsfen

Direktlänk till inlägg 14 november 2014

Hej Vänner....

Av skogsfen - 14 november 2014 09:28

....vet att jag inte varit här på länge, men jag gör en massa annat skojsigt och eftersom min man vill umgås lite med mig också så får jag prioritera.

Skämt åt sido (lite allvar ligger det i det) men tiden flyger fram och jag har en del att göra.

Först är det köket som nu är halvklart, det strulade lite från början. Färgen torkade inte i förrådet där jag planerat att vara, och dit jag flyttade först var det för trångt. Då får man tänka om, så nu står jag i vardagsrummet på det nya bordet med vaxdukar som skydd.

Sen har det varit en del möten och vi har klarat av en kura skymning i hembygdsföreningen.

Oljemålningskursen fortsätter och här är ett av mina alster.

  Inte riktigt färdigt men denna gör jag klar hemma, nu gör jag en flicka i båt på kursen. Hur kul som helst.

Cittragruppen har varit ute i svängen, och den 24 nov är det dags igen och då på min gamla arbetsplats, lite pirr i magen allt.

Barnbarn har fyllt år alltid lika kul kalas och mitt yngsta ska komma och sova hos mormor nästa helg.

Sen har vi grannsamverkan och farbror polisen ska komma och informera oss. Än så länge är det 40 anmälda, kommer säkert fler, till det ska det vara fika. Denna gång har jag hällt över det mesta på andra, men lite hjälp måste de få.

Sen har jag faktiskt sagt ja till att jobba på tisdag den 18-onde, när man själv väljer så känns det inte så betungande.

Så är det mamma....just nu mår hon inte så bra. Det absolut värsta är att man står där helt maktlös. Vad svarar man när någon säger att de inte vill vara kvar här längre. 

 

Detta och lite till är förklaringen till att jag inte är här så mycket. Men vänner håll i och håll ut, för jag har snart målat färdigt köket och stökat klart. Då får jag väl tid över, eller?

 

Kramar till er som vill ha från Skogsfen.

 

 

 
 
Primrose

Primrose

14 november 2014 11:42

Hallå!
Det verkar som du hamnat mitt i "livet" som livet ska vara, en del av allt!
Låter så kul.
Så vackert du målat ,-))) Det gillar jag verkligen, det kommer att bli mycket målande framöver (tavlor) gissar jag ,-)
Bra att köket snart är klart, fortsätt göra roliga saker med din man,-)
Förstår att det är känslomässigt svårt med din mamma! Ja vad gör man,svårt, ens mamma är ju så nära.
Jag har inget svar. tänker på vad jag skulle säga o göra om det var min mamma, inte lätt. Annat än att säga att "vi" vill ha dig kvar, men....... hoppas innerligt det ordnar sig.
Om du har lust att kika in på hur jag satte ihop orden får du kika tillbaka hos mig till Oktober, på inlägget "fjäder" tack för dina ord och meningar!
Ha det nu så jättebra!
KRAM KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

 
Tove Olberg

Tove Olberg

16 november 2014 08:18

Det blev en trevlig uppdatering, ha det fint i priogörat :)
Kram Tove

http://toveolberg.blogspot.se

 
Ruth

Ruth

18 november 2014 22:44

Jag är inte på bloggen dagligen så som jag har varit i många år, känner att det är skönt att skriva bara när jag känner för det. Blir köket klart till Jul ? kul att få lite nytt. Vilken vacker tavla du har målat, du är en riktig konstnär.
Kramelikram ��

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Carina Jacobsson

Carina Jacobsson

18 november 2014 23:48

Jag har inte heller varit så aktiv...har inte läst bloggar på jättelänge..vart har sin tid och vi finns ju här i blogglandia och ses när vi ses ;-)
Tack för kramen, den värmer så jag sänder en i retur.
Ps. ge din mamma en från mig som medmänniska också <3

http://www.caelumlife.blogspot.com

 
Ingen bild

skogsfen

20 november 2014 10:49

Hej alla vänner!
Så glad för att ni finns och att ni håller ut. Vet att rört till mitt liv själv men jag älskar det och tycker det är kul. Tack för att ni finns kvar här.
Bosse jag vet inte vad som hände med din kommentar såg den i min Iphone men sen var den borta.
Hoppas det inte är fler som jag gjort så mot utan att märka det.
Får skylla på att jag inte är så teknisk som jag tror.
Till er alla som på något vis blivit ofrivilligt borttagna....det var inte min mening och jag ska vara mer uppmärksam nu.
Kramis.

 
Eivor

Eivor

29 november 2014 18:31

Vilken vacker tavla. Du är jätteduktig, så fin.
Om din fråga om åtkomst så har jag aldrig haft problem med det. Det går fint att komma in till dig, värre på en del andra ställen.

Har en liten bloggpaus nu men går runt och hälsar på er andra.
Hoppas nu du får en fin 1:a Advent.

Vi hörs

Kram

http://www.ullsag.nu

skogsfen

1 december 2014 11:05

Hej Eivor!
Tack för dina fina ord tycker det är såå kul att måla. Det tycks vara som min vän Spanaren trodde man är för snabb och då kommer det inte med.
Jag är också lite i en paus men det är helt ofrivilligt eller inte. Men det är annat som drar just nu.
Vill gärna vara här men tiden räcker inte för allt just nu.
Kramis.

 
Spanaren

Spanaren

1 december 2014 14:32

Fin målning!
Din mamma skulle nog bli piggare på ett hem bland andra eller ...
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

skogsfen

2 december 2014 11:12

Tack vännen. Ja visst skulle hon det, men HON tror inte det och då går det inte göra något. Kramis.

 
Ingen bild

tulipaner

4 december 2014 13:07

Hej!
du lever ser jag,och har roligt ,det så himla roligt och läsa om dina projekt!
jag har fortfarande problem och koma in här på adressen:varför vet jag inte ,så jag går igenom spanarens.måste kolla över adressen igen.

så fint målat!!!skulle velat se mer av dina alster!

skogsfen

7 december 2014 14:53

Nej men så konstigt jag frågade om detta i ett blogginlägg och det var inte någon som hade svårt då.
Kolla om du har rätt adress till mig.
Kramis.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Skapa flashcards