Skogsfen

Direktlänk till inlägg 2 december 2014

En bok.......

Av skogsfen - 2 december 2014 11:28

...ja se böcker kan jag inte leva utan och vad gör man när tiden saknas, jo då lyssnar man på en. De jag har lyssnat på nu när jag målat om och stökat på är först en bok som jag var mycket tveksam till men som snabbt fångade mitt intresse den hette "Medinas juvel" av Sherry Jones den handlar om en liten flika som blir bortgift till Mohamed den store profeten i islam. Mycket delade meningar om hur saningsenlig det hela är men boken var helt underbar att lysna till.

Nästa bok var "Mormmor hälsar och säger förlåt" av Fredrik Backman. En vuxensaga som hade många bottnar. Den fick mig att förstå varför jag gärna lyssnar på böcker. Det är som när man var liten och någon läste för en man hamnar i en annan värld, fantasivärlden. Nu blir det "Sonjas sista vilja" av Åsa Hellberg som ska följa mig i den sista strykningen av soffan och omklädningen av den samme, plus stolarna.

Ha det gott vänner och här får ni en kram om ni vill, där ni är mittuppilivet.

KRAM från Skogsfen.

 
 
Primrose

Primrose

2 december 2014 16:40

Så härligt det låter med julmarknad i Tyskland, det måste ha varit himla mysigt ,-)))
Vilken härlig ängel ,-)
Ja böcker är bra, älskar när jag får tag i en bok som griper tag direkt!
Har lyssnat på en bok, men den var så seg, så den lyssnade vi aldrig färdigt på.
Men att jobba och lyssna samtidigt på en bra bok, den iden gillar jag!
Ha det fint KRAM Primrose ,-)

http://enrosafluga.blogspot.com

skogsfen

7 december 2014 14:47

Det var en så skön och avkopplande helg, blev ledsen när jag hörde om bussolyckan de var som vi bara ute för att få njuta lite.
Det finns hur mycket böcker som helst biblioteket har massor. Pröva igen och igen och rätt som det är så hittar du något bra.
Kramis.

 
Tove Olberg

Tove Olberg

2 december 2014 18:23

En fin bild du har nu!
Din första bok har jag inte läst. Den andra har som du säger mycket bottnar av udda småtokigheter. Men kärleken finns där också.
Sonjas sista önskan var överraskande. Mycket nöje och glad advent till dig!
Kram

http://toveolberg.blogspot.se

skogsfen

7 december 2014 14:49

Ops Sonjas sista vilja var verkligen överraskande, jag rodnade för mig själv ibland ;)
Kramis.

 
TantGlad

TantGlad

2 december 2014 22:12

Visst är det mysigt med böcker speciellt då man hittar någon man tycker om.
Ljudböcker är nog heller inte så dumt. Speciellt då man kan syssla med så mycket annat under tiden man lää......hör.

Ha det jättegott fina fen.
Roligt höra av dig.
Ha det så JÄTTEGOTT nu.
Kramkram.

http://tantglad.bloggo.nu

skogsfen

7 december 2014 14:51

Ja när jag inte kan sitta ner och läsa så hör jag på böcker. Men jag föredrar att sitta ner och läsa ur en riktig bok.
Ha det gott Kramis.

 
Ingen bild

tulipaner

4 december 2014 13:10

smart och lyssna på en bok! då har du det jul snyggt snart! tycker du jätte duktig! tänk vilket härligt liv du lever nu! /kram

skogsfen

7 december 2014 14:56

Nu börjar det närma sig, tror jag väntar med att tapetsera till efter jul kan bli lite stressigt annars. Jag har det jätteskönt och känner mig privilegierad.
Kramis.

 
Spanaren

Spanaren

18 december 2014 13:29

Här har jag missat några inlägg.
Fredrik Backmans böcker är bra. Fast jag har inte läst den senaste/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards