Skogsfen

Alla inlägg den 5 januari 2015

Av skogsfen - 5 januari 2015 10:29

Vi har ju som jag skrivit förut varit förkylda i helgerna så vi har inte vågat hälsa på hos mamma. Men i går så tyckte vi att nu är vi så pass pigga och smittfria så nu får det bli av. Vi tog tårtan som blivit över från kvällen innan och åkte till henne. 

Först när vi kom så var hon lite hängig och jag tänkte att fast vi varit försiktiga så hade vi nog smittat henne. Jag har handlat lite åt henne under denna tid då jag var som mest sjuk men varit såååå försiktig, jag  bara lämnade in varorna gick inte in. Men efter en stund så blev hon mer öppen och började prata och sen fick vi en fin stund tillsammans.

Mamma berättade om sin tid som damfrisörska, hur hon jobbat och att hon tyckte det var så roligt att klä brudar. Vid ett tillfälle så hade den blivande mannen följt med sin brud till frissan och mamma hittade dem utanför på trappen grälandes. Hur det äktenskapet blev det visste hon inte men bruden hade varit som ett åskmoln genom hela "brudklädningen". Ingen bra start i a f. Vid ett annat tillfälle hade brudgummen tagit mamma i hand och tackat henne för att mamma hade gjort hans brud så fin. Ja det var roligt hör henne och höra glädjen i rösten. Hon var betydligt piggare när vi gick, hon sa själv att hon har för mycket tid att grubbla på.

Och så är det ju. Hon är mycket själv. Jag besöker henne så ofta som jag kan, min bror lika så men vi kan inte vara där så ofta som skulle räcka för henne. Hon vill under inga som helst omständigheter flytta till ett äldreboende där skulle hon i a f få mer stimulans men hon får raseriutbrott när vi tar upp detta. Så det får vara, vi hankar oss fram nu och gör det bästa av det. Hon har larm och hon får varm mat en gång om dagen och städhjälp, det har jag skrivit om förut hur jag lyckades få till det.

Min mamma har varit väldigt försiktig av sig hela sitt liv,  alltid klarat sig själv inte velat vara till besvär och inte bett om hjälp utan envist kämpat vidare. Allt detta har säkert varit bra många gånger när hon var yngre men nu sätter det käppar i hjulet för henne.

Men eftermiddagen i går var bra, vi hade det mysigt och mamma var glad och pratsam.

 

Citat från okänd: Tålamod är konsten att vänta.

 

Kramar till er alla från Skogsfen.

 

 

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards