Skogsfen

Alla inlägg den 7 januari 2015

Av skogsfen - 7 januari 2015 11:03

Hej på er!

Ja nu har gubben börjat jobba igen. Klockan ringde strax innan halv sex på morgonen, men vi var vakna båda två. Konstig för vi har sovit länge på mornarna nu ett tag. Värre var det i julhelgen då vi hostade och snarkade så vi inte kunde sova. T o m så illa så vi sov i var sitt rum några nätter. Men nu den sista veckan har sömnen varit god. 

Ja vad skulle jag göra så tidigt då....försökte somna om men nej det gick inte. Då kom jag ihåg boken i bokcirkeln så nu är den utläst. Vilken sorglig historia "Ormens väg på hälleberget" den 13-onde ska vi se den tillsammans, vi i cirkeln. Fast det fanns ju ljusglimtar också musiken gick som en röd tråd igenom hela boken.Men mest var den för sorglig Ormen var precis så otäck som man kan tänka sig, skicklig i att manipulera. Fy fasen vad ensamma kvinnor fått/får stå ut med. Pengar var makt och de fattiga vågade inte sätt något emot. Arma människor komma i klorna på tockna.  

 

Nu ska jag städa skafferiet det har varit underbart att ha det i helgerna. Mer ordning på maten har jag haft, och frusit in så fort jag insåg att detta ska vi inte äta inom rimlig tid, så inget har legat och blivit gammalt. Det har varit lättare att se för allt har stått så fritt mer än när man travade allt på vartannat i kylskåpet. Kanon.

 

Ett citat: Man har börjat upptäcka livets mening när man planterar ett skuggande träd, under vilket man mycket väl vet att man aldrig kommer att sitta. Okänd

 

Kram från Skogsfen.

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards