Skogsfen

Alla inlägg den 9 januari 2015

Av skogsfen - 9 januari 2015 12:01

Bilden är lånad från nätet.


Om ni inte känner igen honom så heter han Leif GW Persson.

Den här mannen och jag har ett gemensamt intresse

MORD.

Han löser och spekulerar kring dem, jag läser eller ser om/på dem.

Finns många bra och lysande deckarförfattare. Jag gillar de äldre för de är oftast inte så blodiga. Älskade Maria Langs serie som gick på TV innan jul, eller om det var vid jul minns inte så exakt. Morden i midsomer  är en annan serie som inte heller är så blodig. I går kväll när jag satt och sippade på TV-en kom jag på en kanal som sände  "I en mördares psyke" 

En Dr Stone forskade i detta och hade gjort en gradframställning på ondska från 1 till 22 där 1 var den lägsta.Han grundade det på om personen varit sjuk, lidit av vaneföreställningar eller om det var ren ondska.

Under sin forskning hade han påträffat ett foto hemma hos sin far

(efter dennes död) som föreställde ett av de mordoffer han hade intresserat sig för.

Efter mer efterforskning kom han fram till att med största säkerhet var hans egen far skyldig till flera mord. Min tanke är att arvet var inte långt borta, medans fadern utförde kartlade sonen.

 

Så nu är frågan ska jag börja rota i min släkt efter en seriemördare, jag med min förtjusning i deckare. 

  

 

Kramar från Skogsfen.

 

Ett litet tillägg: ondskan i böcker är påhittad, för det mesta, det som just nu pågår i Frankrike är ren ondska och får 22 av mig.

Min tanke går till alla de som är anhöriga eller bekanta eller på annat vis berörd och som nu våndas och har det mycket svårt.       

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards