Skogsfen

Alla inlägg den 11 januari 2015

Av skogsfen - 11 januari 2015 17:27

20:15 i lördagskväll gick strömmen, eller rättare Egon blåste ut den. Mitt i stjärnorna på slottet.Jag hade tänt några mysljus dessa förvandlades till livsavgörande direkt. När strömmen går ute på landet blir det svart, becksvart. Vi satt en stund och pratade men sen gick vi och lade oss. Gubben somnade fort men jag låg vaken och lyssnade på hur Egon rev och slet i träden. Ingen ström på morgonen heller vi fixade kaffe med gasspis och värme med ett batteri så det gick ingen nöd på oss. Men fy vad uttråkad man blir fort. Vi åkte in till stan och åt middag och köpte på oss mer ljus 17:00 kom strömmen tillbaka. 

Nu är allt som inget hänt men ändå så fort strömmen gick så kom känslan vi hade när Gudrun gjorde oss strömlösa i tre veckor, lite avdomnade, lite maktlösa, lite uppgivna.

Nä Gudrun hon finns kvar i kroppen trots att det gått tio år.

Kram på er hoppas ni har ström och mår bra.

 

Skogsfen.


Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards