Skogsfen

Alla inlägg den 17 februari 2015

Av skogsfen - 17 februari 2015 10:12

Hej på er!

 

Som man bäddar får man ligga.

Helgen som gått var en sån där helg som man lever länge på.

Minsta barnbarnet var här och vände upp och ner på vårat liv.

Inte så mycket fysiskt utan mer känslomässigt.

Hon är så lätt att ha, anpassar sig och är så där go och glad, inga sura miner där inte.

Naturligtvis blev det lego det sa hon redan i bilen.

Men vi hann med lite annat också. Bland annat så gick vi på husesyn hon ville se att mormor hade alla sina saker där de va sist.

Förra gången upptäckte hon att jag hade stresskulor, ni vet sådana som man ska ha i handen och bolla fram och tillbaka med för att bli avstressad.

Jag vet faktiskt inte varför jag köpte dem har aldrig använt dem, men hon fick se dem och undrade vad det var för något.

Nu hade jag städad på byrån och flyttat dessa till andra sidan.

Så hon utbrister men mormor var har du dina bråttomkulor, vilket fiffigt ord när man inte kommer på det rätta...dessutom hade hon ju förstått själva innebörden. 


En saga i sängen och sen somnade hon och sov till åtta på morgonen. Lilla älskade unge va go du är. Legot stod och väntade sen kvällen innan...nu hade vi tävling med hästarna. En riktig fin hinderbana hade hon byggt upp. Lite lättlunch och

sen blev det Tingeling och önskedjuret på bio och fika på stan.

Sen lovade hon att komma tillbaka snart...vi längtar redan. 

Jag hoppas jag blir samma trygghet för henne som min mormor var för mig.

 

Jag tog en hel del kort men jag lägger inte upp några kort på mina barnbarn fören de är så stora så de kan bestämma det själva.

 

Så till en helt annan sak.

 

 

Spöket ligger på mattan, det är katten med kort svans.

FÄRDIGT.

Ska bara fixa en mer o  randig duk. 

 

Veckan som kommer nu blir det full fart på.

Började med symöte i går kväll.

Fortsätter med cittraövning i dag på dagen och Pingleträff i kväll.

I morgon ska ev. barnbarnet ha mormor hos sig några timmar, sen måste jag till mamma.

Sen är det årsmöte i hembygdsföreningen på Torsdag.

Fredag har jag telefontid med docktorn angående mamma.

Lördag är ledigt än så länge.

Söndag ska cittragruppen spela i kyrkan. 

 

 Hur i all världen hann jag jobba förr.

 

Hinner inte hälsa på hos er andra i veckan, kanske på lördag. Vi får hoppas på bättre tider.   

 

Kram på er från Skogsfen.

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards