Skogsfen

Alla inlägg den 29 december 2015

Av skogsfen - 29 december 2015 13:45

Hej alla!

Ja som ni sett har det inte varit så mycket aktivitet här i min blogg. Men nu tänkte jag skriva några rader om hur mitt år varit.

 

Två av mina katter har flyttar till himlen. Saknaden efter dem är stor och jag har fällt många tårar över att inte ha dem här hos mig. Men samtidigt förstår jag ju att det var dax för dem och att de har det bra där de är.

 

Min man fick konstaterat förkammarflimmer i hjärtat och går numer på medicin. Chocken då var stor men oron har lagt sig eftersom vi ser att vi kan leva som förut och att han mår bra.

 

Min mamma har varit sjuk ett längre tag och det går sakta åt bara ett håll. Det svåraste med hennes sjukdom är att hon blir mer och mer förvirrad och lever stundtals i en egen verklighet. Hon har diabetes och njursvikt båda dessa gör att hon får dessa perioder av villföreställningar som för henne är verkliga. Men får oss anhöriga att må väldigt dåligt.

 

Men det har inte bara varit ett sorglig år. Vi har när vi kunnat varit ute med vår älskade husvagn. Vädret i somras var inte det bästa men några fina dagar hade vi på Öland och på västkusten.

En resa till Mallorca hann vi också med.

 

Jag har inte jobbat något nu i höst pga att mamma varit så dålig. Så jag har nog tänkt att det får bli så  i fortsättningen också. Inte något mer jobb för mig.

 

Barn och barnbarn mår bra och vi har precis firat en alldeles fantastisk jul tillsammans.

Alla kunde inte närvara men vi var tillsammans andligt ändå. Starka band har skapats under detta året vilket gör att jag trots stor sorg väljer att skriva att detta har varit

 

Ett fantastiskt år!

 

Hoppas att vi hörs nästa år och att ni alla mår bra och har det gott.

 

Kram från Skogsfen som önskar er

 

GOTT NYTT ÅR !

 

 

 

 

  

 

  

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Tidigare år

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards