Skogsfen

Alla inlägg den 21 januari 2016

Av skogsfen - 21 januari 2016 12:24

Ja det var svårt för hon ville inte, lätt för det fans inte något val. Det gäller min mamma som i helgen som var flyttade till äldreboende.

Fy så svårt, men alternativet var ännu värre ensamm i sin lägenhet klarde hon sig inte längre. Hon förstod men vill inte iaf, lite förvirrad och flytta gjode inte det hela bättre.

Hon är mer förvirrad och säger att hon vill inte vara med längre. Att det ska vara så svårt att bli gammal. Jag ser ju att pesonalen gör vad de kan för mamma på äldreboendet, men det är inte lätt att anpassa sig när man är sjuk och förvirrad och 93 år. Dessutom är det för lite personal det behövs mer utbildade som vet hur man hanterar gamla och som har tid att sitt hos dem. Pesonalen gör sitt bästa men hinner inte riktigt med alltid. Dessa våra gamla som har jobbat och levt sitt liv borde vara värda det allra bästa. Var har deras inarbetade pengar gått till, förhoppningsvis inte till lyxresor och fina restaurangbesök. Mamma känner sig undanstoppad, förvarad och förbrukad. Så sorgligt att se. Men jag upprepar det är inte personalens fel det är för lite personal och det måste vara politikernas fel. Det behövs mer utbildad personal med en lön som de känner att de kan leva på. Min mamma har det bra men det kunde varit bättre.

 

Kram från Skogsfen. 

 

 

 

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards