Skogsfen

Direktlänk till inlägg 3 januari 2015

Det nya året har...

Av skogsfen - 3 januari 2015 14:30

...börjat, lite försiktigt gläntat på sin dörr. Vädret som de första dagarna bjöd på var dis och dimma och en och annan regndroppe. Så kom Svea och rörde om lite, inte på långa vägar lika aggressiv som Gudrun. Dag ett tillbringades mesta tiden inomhus och i soffan, men en liten promenad blev det bara för att röra lite på sig. Vi har tittat på Sagan om ringen och de två tornen så nu har vi sista kvar, blir nog i morgon för i kväll har vi gäster. 

Måste säga att trots förkylning så har den här ledigheten varit skön. Vi har haft våra julkalas utan stress, mycket tack vare att jag inte jobbat något. Förr så jobbade jag alltid jul. Ibland låg schemat så illa att jag jobbade både jul, nyår och trettonhelgen.

Slutar med ett litet citat av okänd.

 

Den som har ett hjärta fyllt av kärlek startar inga krig.

 

Kram på er!

 
 
Cecilia RockBabe Kärvegård

Cecilia RockBabe Kärvegård

3 januari 2015 18:35

Vi har också haft en väldigt lugn och stressfri jul. Det nya året har börjat lugnt och med plusgrader. Svea märkte vi knappt av här hemma.
Jag har också blivit förkyld och önskar dig snabb tillfriskning.

Njut den här kvällen!

You Rock!!!

http://klokegard.se/blogg

skogsfen

5 januari 2015 10:20

Välkommen hit Cecilia! Visst är det skönt med lugna och stressfria jular. Krya på dig, nu börjar vi pigga på oss.
Kramis.

 
Christina

Christina

4 januari 2015 09:59

Skönt med lite ledighet! Då fyller man på energidepåerna.
Och vackert citat...

Ha det fintkramar!
Christina

http://www.blog.christinakarlsson.se

skogsfen

5 januari 2015 10:23

Ja vi måste lyssna på oss själva och känna efter vad vi vill.
Ja det citatet säger så mycket.
Kramis.

 
Lotta

Lotta

4 januari 2015 13:21

Så skönt att slippa julstress, den äter upp en så man är ju slut u flera veckor efter. Hoppas du känner dig bättre och den där förkylningen som går nu verkar slå undan benen på de flesta.
P....ta i trä! Hoppas jag klarar mig för alla runt mig verkar ha blivit smittade.
Önskar dig en solig och fin söndag!

Kram

http://www.tankarombilder.blogg.se

skogsfen

5 januari 2015 10:24

Ja nu är vi piggare igen denna julen har varit så fin trots att vi varit sjuka.
Kramis.

 
Yvonne

Yvonne

4 januari 2015 18:19

Så ska ledigheterna vara,utan stress.Bra citat/kram från Yvonne

http://vaoj.blogspot.com

skogsfen

5 januari 2015 10:27

Ja, önskar dig det samma. Åren går fortare än man tror, rätt som det är så är du pensionär.
Kram på dig Yvonne.

 
Ingen bild

Bosse Lidén

4 januari 2015 21:44

Vilket bra citat. Det borde alla människor läsa. Det måste ha varit jätteskönt för dig att vara ledig i helgerna. Kram Bosse

skogsfen

5 januari 2015 10:29

Denna julen har varit helt fantastisk även fast vi varit förkylda, nu är vi piggare.
Kramis.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av skogsfen - 21 november 2016 16:09

...jag skrev ju att jag skulle uppdatera om det blev något täcke eller inte. Här kommer det lite bilder.           Började med att sy remsor till en lång remsa, vek sydde ihop och klippte upp, vek sydde ihop och klippte upp tills det var la...

Av skogsfen - 9 september 2016 16:16

Snart bara om någon timme kommer mitt näst älsta barnbarn på besök. Hon bor numera i England men är hemma på kort besök. Ska bli så kul träffa henne och få höra lite skvaller från England. Jag har fyra barnbarn i ålder mellan 6-24 år Alla åldrar har ...

Av skogsfen - 2 september 2016 10:26

Hej på er! Ja nu börjar alla saker hända. Efter en skön och vilsam sommar börjar livet spåra in i vanor igen. Varje måndag mellan 10:30 till 11:00 läser jag för några intresserade på ett äldreboende, längden av läsningen varierar beroende på åhörar...

Av skogsfen - 31 augusti 2016 12:00

....i en serie som gått på TV, Downton Abbey. Jag brukar inte titta på serier p g a att man måste vänta en hel vecka till nästa o s v. Men i bland har det hänt denna hoppade jag i alla fall över då när den gick på TV. Hörde många kommentarer om den o...

Av skogsfen - 22 augusti 2016 18:48

Hej på er! Ja nu har jag äntligen tagit mig i kragen och satt mig vid datorn. Min sommar har varit fantastisk på många vis, men klart det finns det som inte varit så roligt också.   Först var vi på Kreta i maj hade fint väder och jag lyckad...

Presentation


Jag är som jag skrivit på Presentationen , skrivglad, läsglad, matglad och bara glad

Allt på denna blogg är mitt.

Don't touch my site

SMILE

        

                 

                       
 

Skriv något magiskt ♥

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

Kategorier

Du frågar jag svarar.

2 besvarade frågor

Vem är här?

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

VÄDRET

Rufus.

 

Ronja.

 

Spöket

 


Ovido - Quiz & Flashcards